Andai Kekasih Lama " sms " anda .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Kekasih lama tiba - tiba muncul dalam hidup anda.

Sejak sekian lama anda berpisah dengan sidia tetapi sejak kebelakangan ini tiba - tiba anda menerima sms misteri dan selepas 2 - 3 berbalas sms akhirnya pengirim sms tersebut mengatakan bahawa dia adalah bekas kekasihmu dulu. Tatkala itu anda telah lama melupakan sidia dan segala kenangan bersamanya bukanlah senang sangat untuk dibuang dari memori silam tetapi sidia tiba - tiba muncul menyebabkan anda teringatkan segala memori indah bersama sidia .


Tetapi!, masa sekarang anda telah mempunyai kekasih hati yang baru dan anda semakin serba salah bak kata lirik sebuah lagu : " Disana menanti , disini menunggu.. " . Semalaman anda tidak dapat tidur lena mengenangkan masalah yang dihadapi.

Anda masih menyembunyikan masalah ini daripada kekasih baru anda dan takut kalau - kalau anda memberitahu kekasih anda tentang kemunculan sidia mengirim SMS akan memburukkan lagi keadaan dan anda terus berdiam dan berdiam , patutkan anda berdiam sahaja ?


Sedang asyik bergurau senda dengan kekasih anda (dating) tiba - tiba ada sms masuk ke dalam peti inbox anda yang berbunyi " i masih sayangkan u " tatkala itu kekasih anda bersama anda dan turut membaca sms tersebut dan keadaan semakin teruk apabila kekasih anda mengatakan bahawa anda curang dan mungkin ini disebabkan anda tidak memberitahu masalah ini seawalnya dan jika anda memberitau bahawa anda dingangu sms daripada kekasih lama , mungkin dia akan faham.

Dan anda pun bergaduh dengan kekasih anda dan keadaan semakin teruk kerana sidia " merajuk " pula dan anda pun sama - sama merajuk dan apabila tiada sesiapa yang ingin mengalah untuk memujuk pasangan masing - masing kemungkinan perhubungan anda semakin retak dan akhirnya kekasih anda memutuskan mengirimkan SMS berbunyi " ambillah dia sekiranya dia masih lagi segar dalam memorimu , dan mungkin aku masih baru dalam memori dirimu " dan apa yang anda mampu lakukan adalah menangis sepanjang masa.....

Jadi kesimpulannya , Offkan Hp atau silentkan Hp (tu taktik Mr J dulu) anda bila ber"dating" dan yang paling baik sekali Mr J sarankan terus - terang kepada pasangan anda sebelum keadaan menjadi lebih buruk.

*tangan Mr J start dari semalam gatal nak buat entry , semalam seharian Mr J pack barang - barang siap dari pingang mangkuk dan semuanya , so hari ini tolongt kawan angkat peti sejuk pula... penat..

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©