Terkini dari Oversea:4 ahli keluarga dibunuh di Sibu, Sarawak 3/12/12 .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
SIBU: Empat ahli keluarga dibunuh dengan kejam dan seorang lagi cedera parah dalam rumah teres dua tingkat mereka di 1H Lorong RTM13B, kira-kira 5km dari sini, kira-kira 7:30 pada hari Selasa.

Polis telah mengenal pasti mangsa sebagai Hock Tong Ling, 36; anaknya David Ling Chei Qi, 10, anak perempuan Amy Ling Zi Jiun, 7; dan ibu berusia 76-tahun, Leong Nyuk Lan.

Anak yang berusia lapan tahun Hock Tong Kelvin Ling Chei Anda, yang cedera parah dalam serangan itu, telah dimasukkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sibu.



Semua mangsa mengalami kecederaan serius di kepala, dipercayai disebabkan oleh objek keras. Hock Tong dan ibunya juga dikelar leher mereka sementara Kelvin mempunyai luka slash di belakang lehernya. Tiada senjata ditemui di tempat kejadian.

Hock Tong seorang ahli perniagaan yang terlibat dalam perkapalan dan perdagangan papak kayu.

Ketua Polis Sibu ACP Shafie Ismail berkata polis percaya rompakan bukan motif pembunuhan itu kerana siasatan awal mendapati tiada barang-barang berharga dicuri.

"Kita percaya terdapat lebih daripada salah satu penyerang. Kami telah mengambil rakaman CCTV daripada rumah tersebut dan berharap ia dapat berguna dalam penyiasatan kami, "tambah beliau.


Tong Hock ditemui di kolam darah di atas lantai dapur bersama-sama dengan ibunya. Badan Amy, yang berkongsi bilik dengan neneknya, ditemui di dalam bilik tidur di sebelah dapur.

Badan-badan Daud dan Kelvin telah didapati dalam dua bilik berasingan di tingkat pertama.

Kanak-kanak daripada perkahwinan pertama Ling.

Isteri kedua Ling, berusia 28 tahun Li Xiao Lan, yang adalah seorang warganegara China, terselamat tanpa cedera melalui tingkap bilik tidur utama di tingkat pertama.



Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©