Komputer pertama aku

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert


Dikarang oleh Heaven_eYe @ Jack
Hakcipta terpelihara


"hai boleh i kenal dgn u x?" keluar tertera di skrin komputer . "boleh , xsalah jika ingin tambah kenalan , and u siapa" balasku dgn pantas sekali umpama pertadingan menaip anjuran Microsoft Word . Termenung sejenak memikirkan kembali kerinduan terhadap kampung halaman nun jauh di seberang lautan , mencari Ilmu setinggi awan kerna hanya inginkan kehidupan yang lebih baik . "Buzzz" YM ku bergema , "Bro ada Bot untuk Kuiz x , 24jam " sapa apisz_gaokz , seorang pelangan tetap di dalam ruang sembang Mirc . Bot kuiz , PsyBnc , Bot protetion , Park bot hanya golongan kaki Chatting sahaja yang tau apa makna tersebut.


10 tahun dahulu , bermulalah kisah chat ketika itu aku baru sahaja berusia 12 tahun menduduki UPSR di SRB Chung Hua Sibu , Sarawak Sekolah aliran cina . Ketika itu Kerajaan baru saja mengumumkan Kempen "1 rumah 1 komputer". Apa lagi dgn pemikiran yang masih Hingusan atau masih hijau aku membayangkan pelbagai jenis bayangan apa itu komputer , adakah fungsinya seperti Televisyen atau Peti Sejuk . Ada pula sebahagian menceritakan bahawa Komputer boleh menyebarkan Virus , Huh~ bahayanyer jika ada Komputer .

Disatu hari yang indah, waktu itu cuti akhir tahun persekolahan rendah ntah kepada hatiku berasa bergitu aktif sekali seperti sesuatu yang mengembirakan aku bakal terjadi . “pit!!!pit!!!pit!!!” bunyi hon motosikal ayahku . Melompak aku dari atas sofa terjaga sejenak dari khayalanku, ku keluar menyambut kedatangan ayahku. “ebie.. oo ebie… angkat nuan kotak tuk” sapa Ayahku .


“krokkkkkkkk” bunyi kotak dibuka, alangkah terkejutnya aku bila semua khayalan aku menjadi kenyataan . Sebuah Komputer 15 inchi waktu itu cukup mengembirakan aku yang baru meningkat kea lam remaja. “Apai , engkah nuan ba bilik aku computer tuk” Tanya aku kepada Ayah. “enda , engkah aku ba luar ditu, ambik kitai sebilik sama gena” balas Ayah aku. Dengan muka masam kerana permintaan aku yang inginkan computer tersebut ditempatkan di bilik aku telah ditolak hidup – hidup . Aku dengan muka masam memerhatikan Ayahku menyambung Perisian ke dalam computer tersebut .

Mari Menjana Wang anda !



1 comments:

Yana_Singapore berkata...

Tabik buat bro Heaven_eYe ,

erm..ok ga blogs u ni. citer pun menarik gak.. so Keep in touch bro.

This stories remind me when im 13yr old . My 1st Computer .

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©