Kerja CC Part 4 : SMS

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
HakCipta Terpelihara
Hasil Karya : HeaVen eYe / J J J
"akaidai... Pedis mai kepala!!! " tu lah sapa suruh minum banyak semalam , marahku sendiri .. hinga tak perasan pula dah pukul 11pagi . Mana tak nyer semalam minum bukan main banyak , Ngirup Tuak , langkau putih tabas perut babi campur enggau nenas , perhhhh~ yamai y. Ku gagahi jua bangun mandi pada masa yang sama juga kepalaku terasa amat sakit .
-
Selesai mandi ku terus ke dapur untuk minum tekak terasa amat kering sekali . "bendar amai nn ngirup kemarik yau bertanda kitak ney" sapa emak aku dari belakang . Tanpa mengendahkan sapaan emak aku, aku terus mencari handset . " Mak bisi meda talipaun aku ?" tanya ku . " Din ba baruh katil" jawap mak aku. Terusku ambik telefon bimbit , alamak banyaknyer misscall dan sms . Ku buka SMS erk , dari Sumandak sabah yang ku jumpa di terminal LCCT lah , ku baca sms "bha mana ko , lama sa tunggu sms dari ko .sa call pun nda jawap yalah ko hinsum mana boleh kawan sama sa kan..." bunyi sms tersebut . Aku pun terus membalas sms " Sori bha , sa nda sengaja . mabuk sa semalam aramaiti banyak sangat" .
-
"makai agik umbas sms sms " tegur mak aku. Wah... banyak nyer lauk.. ada kasam babi , kasam ensabi , daun cangkuk dan lain lain . Apalagi aku terus makan siap dua pingan sekali wawawa.. sedap oooOO .. tiba - tiba ayahku menlontarkan persoalan " Sapa indu ari sabah call nuan kemari maia aku yaut ia madah kaban nuan?" soalan dari ayahku . Erkk... habislah.. camner aku nak jawap. "oo kaban aku nyak apai , indu dara menua Sabah bajik umbas ia gak" balasku dengan selumber yaya je.. cepat - cepat aku menghabiskan makanan kalau tak emm alamatnye sepuluh soalan nak kena aku jawap.
-
Kenyangnyer.. terusku buka TV baring sambil menahan kekenyangan tahap level 10 Dragon Ball . em... rase cam nak Sms je dengan Sumandak tu.. "I alice ko dah makan sudah? " sms sent . "tutuututu" bunyi sms dan terusku buka "dah , ermm bolih sa tanya kamu satu soalan? ko ada Gf ke?" soalan cepu emas . Apa aku nak balas .... jap fikir dulu aku ader ke x GF.. rase2 nye belum ada lagi kot.... "sa nda ada gf.. muka nda hisum bha" balasku sms . Sms kami berlanjutan hingga ke petang , macam macam soalan ditanya.
-
"ooooooiiiiiiiiiiiii EBIiiiiii ni nuan?Ngintik kitai aram" Jerit kawan aku dari luar. "oi tuk aku" balasku. Alamak kacau betulah ajak mancing pula.. em... ok lah .. Kami pun pergi memancing di anak sungai... aderke ikan ? hahaa...Best juga mancing kat sini lama dah tak jenguk tempat ni.. "ni indu iban bebajik ditu?" tanya ku kepada Ramos kawan sekolah ku dulu . "nadai temu tuju diatu.. dah kawin mangang" jwp ramos kembali. em...
To be Continue


Translate me Translate to || English || France || Japan || Arab || China || Jerman || Italy || Spain ||

Iklhas ,



Don't forget to Follow / Subscribe Bungai pengrindu


|| Masalah Cinta?|| Novel Pendek || Blog Wiget|| Blog Template || Ebook || Software|| Animasi Borneo||

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH



Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.Pengerindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©