Kerja CC Part 5 : Habis Gawai

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert

Dikarang olih : Jacky Juing Jonathan
Hakcipta Terpelihara.
Tinggal dua hari lagi aku dirumah panjang ,cuti aku dah nak habis lusa kena balik K.L em... malas pula nak balik sana.. sini best. yerlah kampung sendiri. "semua utai udah simpan aku tadi , sikda lauk kasam nuan" mak saya berkata. "auk meh indai , cukup nyak nyakung bala kaban aku ba din , tuak mai 3 butul auk" balasku. Sambil baring di kerusi panjang aku membelek handsetku "kenapa dia tak SMS aku?" keluhku sendiri . Mungkin dia masih sibuk rasanya ,tinggal dua hari lagi aku disini masani aku habiskan untuk borak borak dengan keluarga aku.
.
"ebie, ngulam kak nuan?,ngulam buah timun kitai" kakakku mencadangkan idea. "tau gak, aku lama nda ngulam beri pedas - pedas " jawapku. Aku pun terus Call kawan kawanku mengajak mereka join sekali. "ebie sapa indu kok apai lebuh maia kitai makai kemarik?" soal kakakku sambil memotong timun . "erk .. ooo indu sabah temu aku ba LCCT , semina kabannya" jawapku terputus - putus . "Girlfriend ianyak!!" jerit adik perempuanku . Ciss menyibuk je dia ni. "aram kitai bertanda , aram...." bunyi telefon bimbitku . Lantas aku berlari ke ruang tamu mendapatkan telefon bimbitku . "heloo bha napa ko nda sms sa. sa balik KL lusa ni " suara daripada Alice . "uiina sa ada sms ko bah , ko nda reply " balasku kembali dengan menafikan . Perbualan kami dekat 30minit lama . Patutlah dia tak SMS aku , Sms yang aku hantar pending je sebab tak ada Kerdit hehehe...gelakku sendiri. Fikirkan balik dia balik lusa tak kan kebetulan pula. "oiii ebie aram ngulam dah siap gaga aku " jerit kakak aku dari dapur . "au au " balasku.
.
Pagi yang mengharukan , pagi ini flight aku akan bertolak pukul 11pagi dari SBW ke KL . Semua telah bersiap untuk menghantar aku ke Lapangan terbang Sibu . Selesai barang dipungah masuk ke kereta kami pun bertolak , dalam masa tidak kurang 20minit kami pun sampai di Lapangan Terbang Sibu . " nuan anang maio macam ba menua orang , kerja berbadas anang ngaga ulah nda menuku din" nasihat daripada ayahku. "au meh apai " jawapku . kami semua berpelukan . Aku pun melambai tangan ke arah keluargaku berat rasa nak meninggalkan tapi apakah dayaku .
.
Mencari tempat duduk di dalam kapal terbang tidaklah memeningkan jika anda menaiki Mas Airlines Kerana tempat duduk memang telah disediakan mengikut di ticket anda. Tempat duduk ku kali ini di tepi tingkap , Ku memandang ke luar terharu rasanya . Sambil menyandarkan badang di Kerusi Sofa empuk aku memandang Pramugari Mas Airline dengan senyuman yang menawan. hahaha .. haritu naik Air Asia harini naik Mas Airline wah.. comel - comel berlaka Pramugari. Dulu cita - citaku nak jadi Pramugara tapi belum sampai lagi . "Penerbangan akan bertolak dalam 15minit lagi , para penumpang sila pakaikan tali pinggang keselamatan anda" suara dari speaker pesawat. Seperti kebiasaan aku, bila dah kat dalam kapal terbang aku tidur , penerbangan mengambil masa 1 jam 45minit untuk sampai ke KLIA .
.
To be Continue


Translate me Translate to || English || France || Japan || Arab || China || Jerman || Italy || Spain ||

Iklhas ,



Don't forget to Follow / Subscribe Bungai pengrindu


|| Masalah Cinta?|| Novel Pendek || Blog Wiget|| Blog Template || Ebook || Software|| Animasi Borneo||

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH



Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.Pengerindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner


2 comments:

Anonymous berkata...

slamt hari gawai wai.. kemaia nuan kak upfate jerita nuan tukk.

eca berkata...

best2 terus kan

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©