Selamat Berpuasa gagai sikda Laut

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
1/09/08 Selama berpuasa To all Muslim
Sigi udah diatur sikda muslim berpuasa sebulan , yadi nti maia berpuasa aku tuk nda duli ke urang bukai , gai kiruh . Ngisap meh aku makai meh aku di opis . kekadang jegap jegap sikda ia merening aku hehehehe amat jai ko sikda , yau kumbai jai kak pen gai aku tuk meh diasuh sikda tapau ke asi , aik hahaha bisi ga belanja lebih aku gaji tapau asi rm2 siko siko pinta aku , risiko besai kok aku. bha aku meri selamat berpuasa gagai bala iban muslim engau semua muslim ti nemu jako iban. Tajak pia aku tuk ukai muslim tang aku miring . ohaa... gai ke adat bansa iban kitai ianya miring yau tulis ba muzium ajak ilak . Aku yeru gagai iban bukai tajakpan dah masuk adat bukai tang miring anang muai , uji pikir 100 tahun akan datang ilak bala peturun kitai nda nemu adat miring , nda nemu ngajat engau nda nemu reti hari gawai. Tusah enti bakanya.. irau amat atiku laban aku sayau amat ke adat bansa kitai empu ianya "miring" . Enti kitak yukung tauka batah jako aku tau comment ba baruh diak..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©