Jangan Libatkan Kami!!

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Aku pernah berbicara suatu masa dulu, kalaulah Borneo dibentuk dan menjadi Negara Borneo sendiri.. Tiada Malaysia , tiada Indonesia , tiada Brunei yang ada hanyalah Negara Borneo. Mesti masa sekarang Penduduk Borneo Akan menjalani hidup yang lebih indah dari sekarang. Sekarang Sarawak seolah-olah dipergunakan diperebutkan oleh orang - orang Politik Malaysia. Apa nak jadi dengan Sarawak.

Dahulu bila Sarawak tak penting diendahkan sekarang Sarawak dah jadi penting dianakkan. Itulah Politik Dunia Politik Dunia, Aku bukanlah memihak ke arah mana - mana Parti Di Malaysia . Sekadar pemerhatian Politik dan Pejuang Dayak Persendirian. Apatah lagi Suara ku yang kecil memang xmampu mengubah Negara , tapi ingat kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

Yang Si "Uban" pula dah xreti-reti ke lagi desakan Rakyat Sarawak,dah tua pun nak sebuk lawan menlawan, sedarlah Zaman tok "uban" semakin gelap , semakin tua , cukuplah anda memerintah Sarawak. Bagilah peluang utk Generasi Muda , Idea Uban mane bleh pakai lagi.. org tua nyanyuk katakan.

B-end . Bukan aku nak hentam. kalau nak kekalkan kedudukan pastikan bersihkan bahagian dalaman yang dah busuk tu. Dulu aku sanjungi B-end tapi sekarang kalau boleh aku xnak dah tgk lambang B-end tu buat panas je~ .

Ku Seru... Semua politik itu mainan , kuasa hanya 1 per 10 adalah Politik bersih tapi kita xkenal , dunia oh dunia , manusia oh manusia yang membezakan manusia adalah darjat dan kedudukan. Dunia dah berubah .. Kami Blogger lebih berkuasa! Media Kerajaan bukan lagi penghalang. dan Kami Akan tetap menyerang dan menyerang hingga Misi selesai!. Hapuskan segala Mainanan Politik terhadap Rakyat!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©