Part 1: Aku Layan

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Dikarang oleh : heaVen eYe @ JJJ
Hakcipta Terpelihara :

Hidup ini memang kadang - kadang membosankan , kadang - kadang pula hidup ini indah penuh dengan watak - watak romantis ..umpama Novel dan juga telenovela ....

Kadang - kadang terdiam daku sejenak memikirkan hala tuju sebuah harapan kehidupan , tanpa imaginasi tiada mungkin realiti menjelma.. sering kali aku khayal dalam lingkaran kehidupan metropolitan Kuala Lumpur yang telah sedikit sebanyak mengajar aku apa itu erti hidup .. bermulanya....

"bendeni sikit bro, kalau you xangkat nanti esok benda dah xder lagipun area sini panas" pujuk Nazmi kepadaku. Bermulalah kisah terjebak ke alam Fantasi buatan manusia.. "tapi aku xambil benda - benda macamni bro, kalau takat beer tu ok lah" ujarku untuk menolak pelawaan Nazmi. Nazmi dengan wajah muram sambil mengeluarkan sebatang rokok dari poket seluarnya dan sambil berkata " bro, aku xsuruh ko makan benda tu , tu ha.. kat kolej ko ramai budak mesti nak punya lagipun bulan ni bulan final exam" . pujuk Nazmi lagi. Tanpa berlengah Nazmi terus meninggalkan bungkusan yang berisi benda haram jadah.

Batu,dam,ganja,gan,ais,syabu,pusing, dan macam - macam lagi nama gelaran untuk haram jadah tapi aku lebih suka memanggil dengan gelaran haram jadah sebab benda itulah yang akan merosakkan minda dan intelek muda - mudi zaman ini adakah dengan mengharamkan dan membanteras dadah itu boleh memastikan 100% tiada lagi haram jadah di Negara ini? . Tidak , bagaimana benda haram jadah masih dapat menyelinap masuk ke malaysia? . Jalan tikus , lubang tikus , lubang cicak , dan macam - macam jenis lubang .. bak kata Nabil lu pikiq lah sendiri..

Malam Ahad aku terima sms daripada nombor yang tidak dikenali "bro , barang ada x? nak 50sen". petikan sms tersebut. Terus aku membalas " salah nombor bro" . Aku terus mengulangkaji mata pelajaran , dalam masa tidak sampai 2 minggu lagi ujian Final akan tiba. ahhh... sms berbunyi lagi "apa ni bro, Nazmi cakap lu ada pegang barang gua nak 50sen je, jumpa kat kedai mamak area 8 pukul 11pm ok" . Baruku ingat maksud "barang" . Laluku buka beg kecil ku yang mengandungi "barang" ku buka . ya.. barang ini dimaksudkan tadi. lalu ku pack sebesar kotak mancis untuk dijual pada harga Pasaran 50sen(RM50) . Lalu ku lihat detik jam menghampiri pukul 11pm , ku terus memakai jaket hijauku dan keluar ke tempat yang dijanjikan.

"Bro , aku pakai baju kuning duduk lepak kat 7-eleven ko dtg skrang". sms . Aku terus ke 7-eleven tersebut , ku lihat seorang lelaki berbaju kuning dan terus bersalaman sambil menghulurkan RM50 sebagai pertukaran kepada "barang" tersebut .
Tanpa berlengah lagi ku terus balik. Setibanya dirumah aku berfikir sejenak , boleh buat duit ni, Rm50 50-50 antara aku dan Nazmi , kalau sehari ada 10 org nak barang , RM50 X 10 = 500 / 2 = RM250 dalam masa sehari . Emm.. Maysuk - masyuk ... Hanya kerja haram jadah sahaja yang mampu memberi keuntungan yang besar , tapi ingat risiko tinggi....

To be continued.
Follow me untuk mengetahui Posting terbaru.


Iklhas ,



Don't forget to Follow / Subscribe Bungai pengrindu


|| Masalah Cinta?|| Novel Pendek || Blog Wiget|| Blog Template || Ebook || Software|| Animasi Borneo||

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH



Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.Pengerindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©