7 Pulau - FIlem Bakal Siap dibintangi 3 org sarawak .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Hai wai.. all.. how everbody..

Sigi enda kala ningga Filem tuk bala kitak pelaba aku.. laban filem tuk benung digaga empai temu.. dijangka dalam ujung tahun siap.

Sipnopsis

7 Pulau mengisahkan 5 orang sahabat yang pergi berkelah di salah sebuah pusat rekrasi di Negeri Sembilan. Pada malamnya pelbagai kejadian pelik berlaku, seperti contoh Obor - obor muncul di pantai , ketam Arak dihanyutkan air laut ke arah mereka. lagi suasana mengemparkan terjadi. Kejadian luka-luka dibadan tanpa mengetahui bagaimana mereka mendapat luka di badan. Comming Soon DEC 2009.
Bahasa Filem:
Iban (Sarawak)
Melayu
English

Pelakon:
Solomon
Jack / akan
Amir
Jacky J (Bungai Pengrindu)
Tieew
Gf Solomon (nama lupa)

Lokasi:
Pantai Peranginan Port Dickson
Seremban , Negeri Sembilan
Kawasan Flat garden avanue
Kerjasama penduduk PD.
Dia datang tak dijemput , hilang di belakang , muncul dihadapan......

Ok, cerita baka ke ngena Recording Cam aja, baka ke enti kitak kalak meda cerita REC , Entiti Bukti , bakanya Screen ia.. seram gak.. filem tuk dalam 45% siap.. kemarik Bungai Pengrindu Shoot ba Bahagian batu karang. ambis pedis isi kemari.. Wait and c.. penampilan 4 iko bala ari sarawak.

Sebahagian Screen Shoot:


Mathew sebagai Tiew kepenatan seharian Shoot belari2 di pantai , Antara watak yang paling berat adalah apabila Tiew mengejar kuda yang tiba - tiba muncul.


Jacky (Bungai Pengrindu) dan Solomon , Watak yang paling mencabar adalah apabila mereka kehausan dan terjumpa sebotol Arak di tepi pantai. Pelbagai kejadian pelik menimpa mereka selepas minum Arak tersebut.


Jack / Akan Shoot yang paling mencabar sekali apabila berdepan dengan Obor - obor sewaktu mandi di pantai 7 Pulau .

Kuda yang disewa bagi menlengkapkan aksi kejar mengejar diantara Tiew dan Kuda Misteri.

Awek Solomon watak sebagai jurukamera amatur yang merakamkan beberapa kejadian pelik berlaku . contohnya , hilaian bunyi misteri apabila camera di playbackkan.


Amir , Seorang kelahiran Selangor yang tidak mempercayai Hantu , dia dirasuk apabila berjumpa dengan seorang gadis misteri yang menyelusuri tepian pantai .. dia dikatakan setiap senja menghilangkan diri , segalanya terbongkar apabila Jacky / akan / solomon mengekori Amir hingga ke satu kawasan sunyi didalam 7 Pulau.

Jacky Bergambar bersama Penaja Filem iaitu Giant Enterprise, Senawang


Jack/akan and Tiew bersama Penaja Filem iaitu Giant Enterprise, Senawang
Tungguuu...

Salah seekor obor - obor yang muncul....

Suasana Gamat apabila Amir Hilang


Amir kepenatan menjayakan scene ke dalam pulau


BBQ betul2


Sebelum bertolak.. Bungai Pengrindu.

Nyak aja ari Bungai Pengrindu ,



Enti nuan rindu ke Blog Bungai Pengrindu tau Follow / Subscribe Blog ambik nemu utai ke baru - baru di post Bungai Pengrindu.

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©