Bungai Pengrindu , kerja CC Bab 9: Pagi yang malang

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Dikarang Oleh : Bungai Pengrinfu @
Jacky Hakcipta Terpelihara

Sambungan dari : Bab 8


"Oiiii Jacky ko lapar x , aku lapar ni nak masak apa mlm ni " jerit Eric
dari arah dapur. Ah... mengangu je , bile aku nak senang ada je ganguan
huh~ . "Ko masaklah apa-apa " balasku. Kenapa ALice tak balas - balas SMS i
ni, ni yang malas ni. Malas untuk memikirkan lagi , i terus ke ruang tamu
On kan TV , layan TV lagi best. TV pun xbestlah pula... emm... ahak.. Ada
VCD 7 Perhentian ha.. best juga citer ni...
Bab 9: Pagi yang malang

Suasana nan indah dimalam hari , langit terang diterangi bintang
malam , tiupan angin malam sedikit sebanyak mendirikan bulu romaku.
Sambil merokok di beradah aku mengelamun jauh kepada detik – detik
indah bersama seorang wanita yang tidak pernah kusangka telahpun
memberi impak yang cukup besar ke dalam kehidupanku. “

Terusku menglangkah ke kamar beraduku, sambil membayangi nasib masa depanku dan masih tergiang – giang bermain di minda siapakah Sham yang bersama Alice sewaktu kami makan bersama di sebuah restoran mamak berdekatan dengan stesen Komuter serdang. ‚“ahh tidur lagi best“ bisik hatiku ini. „“Bro rokok sebatang" sergah eric di depan pintu. ahhh mengangu betullah mamat poyoni. "nah ko ambik sendiri kat atas tv tu, ada 2 batang lagi tinggal kot" jawapku dengan nada malas. "Bro lupe nak kasitau , tadi time ko mandi ada awek call pastu aku jawaplah dia cakap dia cari ko " ucap eric sambil menhembuskan asap rokok . "lerr awat ko xbagitau aku.." jawapku kecewa. " aku tengok ko penat tadi tu lah malas pastu aku lupe plak.. tapi i lupe tanya sapa nama" kata eric. "huh siapakah ngerangan awek tu" bisik hatiku. Lantas aku bangun dan mengambil telefon bimbitku yang diletakkan diruang tamu , aku tekan butang Misscall , tetera nama carolyn . " emm ingatkan Alice yang call rupa - rupanya minah Carolyn ni, apa dia nak lagi kat aku. Semua dah tamat antara dia dan aku" kataku seorang diri.

"huarrrrggggggg" jam menunjukkan pukul 10 pagi . Terusku bangkit dari tidur dan terus ke kamar mandi. Ini merupakan hari pertama setelah aku sampai di serdang. Harini planning ingin jalan - jalan di sekitar petaling street sebab aku memang dah M sangat dengan satu kasut sejak bulan lepas lagi. "alamak , potong stim betullah mamatni , hoii.. eric cepatlah mandi aku dah lambatni" jeritku sambil mengetuk pintu bilik mandi."Jappp bro, perut aku memulaslah semalam makan magge" balas eric.

Terusku capai kotak rokokku yang masih mengandungi 2 batang rokok, ku bakar dan sedup sedalam - dalamnya sambil bermain dengan asap rokok yang dibentuk seperti huruf O . "tutttt tutt ututttt" bunyi sms . Terusku berlari ke dalam bilik dan membuka sms tersebut " hai awak, xkan xnak sms i lagi, i tau semua salah i , i minta maaf ok ,i janji i xkan buat u marah lagi , i rindu sesangat kat u b " sms dari perempuan yang pernah menghancurkan harapan ku dahulu iaitu Carolyn , perempuan sial , i ingatkan Alice yang sms , tanpa berlengah aku terus membalas sms tersebut dengan " maaf carolyn , i bukan b yang u fikirkan dahulu . i xmacam dulu . sila lupkan i ok" hah biar dia sedar bahawa aku ada harga diri lagi , ingat aku ni jenis yang senang dipermainkan. "Brooo ko dah siap mandi ka!!" jeritku . "5 minit wait k " balas eric.

"wahhh ramainya orang kat mines shopping fair ni" ujarku kepada eric . Eric tanpa mengendahkanku dan terus ke arah SongBOx sambil membayar rm10 di kaunter . "Jacky, 10 lagu tadi, ko pilih 5 aku 5 ." kata eric sambil membelek2 buku lagu . "aku mencintaimuuu lebih dari ~.........."nyanyianku. Jam menunjukkan pukul 2 petang tanpa disedari sambil melalak bak artis akademi fantasia di dalam songBox perlu pula menyanyikan lagu keroncong. Kami pun beredar dari Songbox dan terus ke arah Food Court . "uii bisi bajik indu iban maia nuan pulai empai lama " ujar eric dalam bahasa iban. "bisi a.. semadi jayau batu bulan enda ditan aku, enti enda kada enda lekat 2 iko " gurauku . "tuuuutttuuutuutuut" sms berbunyi . " hai, buatpa? sa baru ja lepas masak , ko dah makan " sms Alice. Cepat - cepat aku balas " sa tengah makan lah ni dengan Eric di Mines " balasku .

Iklhas ,



Don't forget to Follow / Subscribe Bungai pengrindu


|| Masalah Cinta?|| Novel Pendek || Blog Wiget|| Blog Template || Ebook || Software|| Animasi Borneo||

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH



Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.Pengerindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

4 comments:

Anonymous berkata...

dini ngiga ke part 8 ?

hannah berkata...

ngee....mana ag smbgnnya...x sabar2 nk tau endingnya...

♥B.P۞HeaVen eYe۞ berkata...

sabarnye hannah,, abe xder idea plakk.

Lyana Marzuki berkata...

wah..., i ikut dari part 1.. ni part 9 ... bila part seterusnya... flower love? hihihiih...

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©