Testimonial - Disebalik pengeRindu.com - Siapa Mr.J

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Ya, Hanya orang Sarawak sahaja yang faham Sarawak mengenai Masalah, Sosio, Pemikiran, Persefahaman, Toleransi diantara lebih 40 Etnik dan juga pergaulan Toleransi diantara Agama yang tinggi. 

Mungkin ada diantara anda tidak menyukai, bahkan mencela atau tidak puashati tentang satu - satu artikel disini dan Mr.J memohon maaf bukan bererti mengiyakan ataupun menindakkan sesuatu perkara. Ia adalah daripa Suara - Suara Anak Sarawak dan anda boleh mengutarakan komen atau pendapat mengenai sesuatu artikel.


Disini Mr.J hendak Tekankan Bahawa Mr.J bukan pengikut kepada mana - mana Parti Politik, tidak bermakna Jika Mr.J memuji sesuatu Parti Politik terus bermakna Mr.J adalah pengikut atau ahli mereka bergitu juga jika Mr.J membidas atau mengkriktik mana - mana Parti Politik bermakna Mr.J seorang Pembangkang ataupun sebaliknya.


Portal Blog ini berbentuk Neutral, jika anda baru sahaja mengujungi Portal Blog ini adalah disarankan untuk membaca artikel yang lepas serta lain - lain.
____________________________________________________________________________
Pengerindu.com mempunyai pembaca serta pengikut tersendiri dan kebanyakkan adalah warga Sabah & Sarawak, bergitu juga rakan - rakan pengerindu.com di facebook page akan sentiasa memberikan info berita serta kejadian yang berlaku di tempat mereka untuk di'publish'kan disini. - (Klik : Makna Pengerindu)

Pendiam tetapi bila isyarat disalurkan & diterima maka  jari jemariku ligat menari di atas papan kekunci

Dimilikki sepenuhnya serta ditubuhkan pada 7 July 2009 secara persendirian oleh seorang pemuda berketurunan Dayak Iban dari Sarawak, Borneo yang bernama Jacky Juing Jonathan atau dengan nama samarannya lebih dikenali sebagai Mr.J.

Anda boleh juga mengikuti perkembangan serta artikel terkini mahupun komuniti Blog Mr.J di Facebook , Twitter dan Google+ . Juga boleh dihubungi melalui emel di admin@pengerindu.com

Kenapa & Mengapa Pilih Nama "Pengerindu" untuk domain Blog Mr.J?
Blog ini diberi nama www."Pengerindu".com pada pertengahan 2009. Perkataan Pengerindu adalah berasal daripada perkataan Bahasa Dayak Iban yang membawa kepada lebih daripada 1 maksud teras bercirikan nilai cinta. 

Maksud "Pengerindu" adalah cenderung kepada "Perikemanusia" ataupun nilai - nilai yang melibatkan "Kasih Sayang atau Percintaan".
____________________________________________________________________________
Mr.J di Drama Iban Taiko 13 episod Tvi 180 Astro. 2014



1: Drama 13 Episod IBAN TAIKO di RTM TVi 180 Astro sebagai watak Cha Bu. Rujuk Artikel "Mr.J sebagai Cha Bu".


2: Telefilem/Telemovie "Bibik Ku Madu Ku" RTM bersama pelakon semenangjung malaysia iaitu Redzuan Hashim, Jasmin Hamid dan lain - lain. Rujuk Artikel "Mr.J sebagai Man Tol"



- Tinggalkan Testimoni anda di ruangan Komen dibawah

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©