Apa Makna Kawan dalam persahabatan berlainan jantina.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Apa Makna Kawan dalam persahabatan berlainan jantina.


Ramai diantara pembaca www.pengerindu.com mempunyai kawan tak kiralah lelaki mahupun perempuan. Tapi kalau dinilai atau ditaksifkan , manusia disekeliling kita lebih ramai memiliki kawan yang berlainan jantina seperti contoh: perempuan lebih cenderung memiliki kawan lelaki dan begitu juga sebaliknya.

Memang tak dinafikan nilai persahabatan bergitu besar maknanya , tanpa sahabat siapalah saya dan juga anda dan siapalah juga nak baca posting saya ni . Begitu juga saya, saya lebih cenderung memiliki kawan perempuan , bezanya kawan dan cinta tak boleh bersama , kerana jika hanya mengangap kawan dan kalau sebolehnya biarkan menjadi kawan sampai bila - bila , tapi masalah sering timbul dalam persahabatan "kawan" dalam berbeza Jantina . Istilah "mengambil kesempat atas kesempitan " sering terjadi .

Tetapi ramai juga bersetuju memiliki kawan berlainan jantina , atau "just a friend" kerana kadang seseorang individu lebih senang berkawan dengan jantina yang berlawan dan kadang kala lebih memahami dari kawan yang sama jantina seperti contoh: Myra lebih senang pergi dan keluar atau tengok wayang dengan kawan lelakinya berbanding kekasihnya . Kenapa ? dan mengapa? . Memang best kalau memiliki kawan seperti itu , kekadang kita lebih selesa keluar berbanding Teman istimewa. Mungkin Myra hanya kawan dan lebih selesa, yerlah, xpayah nak makeup , xpayah nak kontrol makan etc sebab jalan dengan kawan je, lainlah kalau Myra bersama teman lelaki dan kemungkinan gerak geri lebih terbatas kan..

Tapi tidak dinafikan dalam istilah "kawan" kekadang wujud satu perasaan sayang dalam persahabatan tersebut. Sebab "kawan" itu lebih memahami anda berbanding orang lain dan kemungkinan besar juga "kawan" boleh menyebabkan perasaaan cemburu sekirannya kawan kita sudah memiliki kekasih , dan kadang - kadang dia akan merasakan sunyi , yerlah.. dulu bila lepak , gelak bersama , makan kat mamak bersama tapi tiba - tiba dah jadi sunyi sebab "kawan" dan ada kekasih . seperti contoh cerita My Heart anda semua mungkin pernah melihat cerita My heart kan.

Dan ada juga satu kes dimana kawan telah memendam perasaan sayang . Kadang kita tidak tahu , dan kita sering melihat jauh dihadapan sedangkan orang yang selalu bersama kita itulah yang sebaik mungkin menjadi teman istimewa , ini seringkali terjadi dalam perhubungan "Kawan" .

*sayangilah kawan anda.
*sedang i asyik menaip posting ni , i teringat kawan2 perempuan i....

Salam ceria ,
Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja "Emailkan" sahaja kepada kami.

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©