Kerja CC Bab 11: I Online Sekarang

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Hakcipta terpelihara.
Milik sepenuhnya
www.pengerindu.com


“I , I akan tetap setia menunggumu Carol” . balasku sambil melihat mata Carol dengan pernuh makna , tapi di hati ini memang tidak mahu merelakan walaupun sedetik perpisahan antara aku dan Carol . “jalan ni ke dik” soal pemandu teksi . “aduh, aku mengelamun lagi rupanya” “ ya bang, jalan terus kejap lagi Nampak sign board sekolah u belok kanan” balasku jadi pemandu arah.

Diatas adalah sambungan dari part 10.

“Aduiiiiiyaiii penatnyer… xsangka ramai pula org di Mines , kalau aku tau malas nak jalan harini..” . ujarku sendiri . Ku lihat kearah jam dinding , alamak dah pukul 6petang pula , seperti ada sesuatu yang membuatkan aku resah nak baring pun tak dapat puasku cuba fikirkan apa yang membuatkan aku bingung adakah….. “ oiiiiii Jacky, ko ingat aku ni orang gaji ko ker, ni ha.. baju ko berlambak ba mesin basuh diak. Huh! “ jerit Eric dari bilik air. Ler…. Patutlah aku rasa lain semacam je, nak baring pun tak senang apalagi nak tidur petang pun tak dapat , rupanya baju aku belum dicuci lagi . hahaha.. “ ok bro, hahah enda ingat aku tadi, mandi lok nuan, aku kak nuci gari aku lagik” ujarku kepada eric menyuruhnya mandi dahulu dalam bahasa Iban. .

“….asapai kungai tuchum matkulat manaheiii idonno y what happen……..” ringtone sms aku berbunyi. Terus ku bangun mencari hpku “hai, kenapa lama tak sms i?, ko ni dah lupa ko sama sa…” sms dari Alice. Oh! Alice , wanita dusun dari sabah dan saya pun balas sms tersebut “ uinna , manila tau kan ko dah lupa sama sa, sa kan nda hensem macam si Sham ko tu” balas ku. Akhirnya kami pun saling berbalas sms sehinggalah anak raja aka Eric siap mandi , mandi mengalahkan perempuan huh. “bah, nanti2 kita sms lagi k, sa mau mandi kajap, baju sa banyak lagi tu belum cuci. Maklumlah bujang.. ihhihi” sms taipku kepada Alice. Terus ku mencapai Tuala mandiku dan mandi sambil menyanyikan lagu “Isabella” . Kenapa Isabella?.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjAB4BaU5R7I2V8vH5GohYKPfGS9mllNCdqDTwxMqnej6qd91cTaA4t8nGYN0pLV_4Z-ckp-uBs4_yMxx8G0xv41h1GOvy6MYdLHD33bcTvjdSnjqiG0i0-uxshILkMJTsnsaHEL0ZRTl6O/s400/Mesin+Basuh+LG.jpg

“Akhirnyaaa aku berjaya basuh bajuku dengan begitu cepat sekali , huh, bilalah mesin basuh ni ok” rugutku . Tangan dah lah lenguh hihi kalau ada awek boleh lah sekali sekala tolong basuhkan . Sedang asyik melihat baju – baju ku yang telah selesai dijemur aku tiba – tiba teringatkan kisah indah dahulu waktu itu kami bergitu mesra sekali bah kan jika tidak seharian bergurau senda memang tak sah bagi kami , “ la.. macamana nak kawin nanti basuh baju I pun xreti , sini I ajarkan cara – cara yang sepatutnya” kataku kepada Carol . “ala, bukan tak retilah saying ,Cuma tak biasa basuh baju lelaki” balas Carol . Masa itu bergitu indah, dan masa itu juga berlalu bergitu pantas, segala yang dilalui detik – detik romantis Cuma tinggal dalam kenangan terindah.

Ku buka computer dan terus sahaja log in Mirc , Yahoo Messenger , Msn .. haha itu senarai wajib kalau I online, tak lupa pula Blog I belum lagi social network seperti http://ibanborneo.ning.com , http://ibansarawak.ning.com , httttpppp arr banyaknya http . Ini lah sebab aku taksub internet, tapi studies biar ok, “ding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” bunyi YM aku di Buzz oleh seseorang . apalagi aku layan sebentar .

Lyna hangat: buzzzzz!!!!!!!!
Bungaipengrindu: uiiiiii
Lyna hangat: buatper…  hihiihih… busy ke lama xonline..
Bungaipengrindu: busylah sikit2 nih, ni pun baru je sampai sini dari Sarawak.
Lyna hangat: ohh.. ada bawa ole2 xuntuk sayer… ihhiih..
Bungaipengerindu: cit, xder maknernye.. aku spender pun sempat beli jhuahuahuahuaha.
Lyna hangat: hu loya buruk yer xper ada ubi ada batas…
Bungaipengerindu: ihhihi ada ubi ada lauk apalagi ada batas .. hihihihi.. uii I ada kerja jap.
Lyna hangat: emm selalu je macam ni.. ok lah. TC…
Bungaipengrindu: da… di douuu..


Bungaipengrindu appears to be offline and will receive your messages after signing in.

Hihiih.. mengangu betullah tak boleh tengok aku aman damai bila nak surf internet nih , rasenye nak kena invisible status baru lah aman sikit ihhihi.. Seterusnya Friendster plak nak buka aku terus log in Fs aku , emm ramai juga yang add comment ni . “piwitttttt… awekkk wooooo.. indu dini nyak cak” sergah Eric . “Alamak , ko ni xboleh tunggu time aku privacy, bile nak online ko ade , huuhuhhu.., indu lah nya ukai pundan, ni nuan kak milih aja diak. Hu~ ” balasku . Kenapa harini terasa sangat boring bila online, selalunya kalau online ada juga topic - topic baru yang akan i discusse dengan member - member cyber i .


"tutttt tuttt" Bunyi Sms . " hai buatpa ko sana, tadi cakap nak sambung sms bila ko dah habis mandi" sms dari Alice . Alamak aku terlupa bahawa janji nak sms dengan Alice tadi , cepat - cepat aku reply sms dia " ohh, sorry tadi banyak sangat baju nak basuh penat sikit, ni sekarang tengah baring je" balasku , sedangkan aku bukanya baring pun . " x ada , saja ja sms u, malam ni bosan sangat lah i baru lepas online sekarang tengah download movie Ada apa dengan cinta . lama sgt" sms Alice . Alamak dia tengah online sekarang , dari sms lebih baik aku aja dia online boleh cam 2 cam . " Online?, i pun tengah online juga sekarang cek email saja. u ada YM x? kalau ada ko add sa Ym id bungaipengrindu " balasku dengan pantas sekali .

"Dia online ke tak ni?, dah add Id aku ke belum .. hurm.. sms aku tadi pun tak dibalas " ujarku. Ah.. tertiba pula perutku berbunyi heavy metal ala keroncong klasik. oh, tidak aku kelaparan, terus ku ke bilik Eric manatau kot - kot dia rajin nak jadi chef malam ni. Kat bilik pun tak ada, mana pula si Eric ni pergi . . . "Oi, ko cari aku ke? , aku turun kejap beli topup tadi , nak mesej awek ler.. hihihi" katanya . "ler , kenapa xbeli topup dari aku, aku kan ada jual topup juga lupeke Web i sms u dulu masa i kat sarawak http://prepaid4u.net/?id=jacky , hah , aku daftar ahli cuma Rm65 seumur hidup " . Kataku sambil mempremosikan sedikit bisness kecilan aku. " erk.. sorry i xminat" jawap eric selambe je. Aku terus ke dapur menyelongkar almari seumpama seekor kucing parsi yang kelaparan mencari makanan. "Eric , nama dinner tua malam tuk? , domino pizza baru? " kataku kepada eric dalam bahasa Iban. " no no no way man, makai asi aja lah, haha .. manduk Ayam ok, aku bisi meli perencah ia , tang nuan potong ayam dulu" . Balas Eric. Dengan perasaan yang hiba aku gagahi juga ke dapur dan memotong Daging Ayam satu persatu dan Eric terus hilang entah kemana sungguh ghaibnya beliau .

fuh~ , habis juga ayam ni aku potong , bawang , dan segala mak nenek perencah Resepi Ayam . Selesai ku basuh , ku terus mencari Eric sekali lagi dan ku jumpe beliau tengah menggunakan computer aku . " wah seronok nampak , chat dengan sape?" sergahku membuatkan Eric terkejut. "erkk!! ni ada awek ni Id Alice dia chat cakap lama tunggu u, so i reply untuk u dulu sambil u habiskan sesi memotong ayam ihhihi" balas Eric . Bertuah punya kawan huhu. .. cepat2 aku ambil alih tempat Eric dan melihat paparan di skrin aduhai.. Eric siap straight to the ampang point ayat die. Alamak ape i nak balas ni. adake patut Eric taip cakap nak ajak keluar esok , aduhh!!! .

Alice: So u setuju tak keluar besok? , u janji nak belanje i Kfc then tengok wayang..
bungaipengrindu: ler aperlah sangat kfc tu. Bapak Kfc pun i sangup belanje u.. ihihi
Alice: So esok pukul 4pm kite jumpe u kat dataran mederka bulih?
bungaipengrindu: bulih bha kalo ko...
Alice: oklah, janji apa2 esok sa call ko ok, i dah nak log out ni. tc GBU.

Alice appears to be offline and will receive your messages after signing in


Kenapalah Eric tak bagitau aku.." Ericc!!! where are uu babeh!" jeritku.. bertuah sangat - sangat lah aku ada kawan macam dia.

To Be Continued.......

Ikuti Kisah e-Novel



Kerja CC Part 1: Awal balik.


Kerja CC Part 2: Pertemuan


Kerja CC Part 3: Di Sibu , Sarawak


Kerja CC Part 4: SMS


Kerja CC Part 5: Habis Gawai


Kerja CC Part 6: Ungkapan Cinta


Kerja CC Part 7: Sham


Kerja CC Part 8: Kasam Janik


Kerja CC Part 9: Pagi yang Malang


Kerja CC Part 10: Khayalan Menjelma


XPDC & Siapakah Amy?


Part 1: Aku Layan


Trip Ulu Bendul


Kerja Cc Part 11: I Online sekarang





Sesiapa yang didapati mencetak dan menyebarkan siri e-Novel bungai Pengrindu atau www.pengerindu.com tanpa kebenarkan terlebih dahulu akan didakwa atas Akta Cetak Rompak dan Hak Persendirian.


Iklhas ,



Don't forget to Follow / Subscribe Bungai pengrindu


|| Masalah Cinta?|| Novel Pendek || Blog Wiget|| Blog Template || Ebook || Software|| Animasi Borneo||

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH


Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.Pengerindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

uhhu... jaatnye si eric. hhihihi.. macamana agaknya persediaan nak 1st date.

ryna berkata...

part 12 bile nak keluar.. mangkin lama makin best aku baca. haha..

Tanpa Nama berkata...

hiihhi.. eric2 .. napeler ko kasi naya si jacky tu.. kesian dier...

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©