Kerja CC Bab 12: My 1st Date

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Hakcipta terpelihara.
Milik sepenuhnya
www.pengerindu.com

Alice: So u setuju tak keluar besok? , u janji nak belanje i Kfc then tengok wayang..
bungaipengrindu: ler aperlah sangat kfc tu. Bapak Kfc pun i sangup belanje u.. ihihi
Alice: So esok pukul 4pm kite jumpe u kat dataran mederka bulih?
bungaipengrindu: bulih bha kalo ko...
Alice: oklah, janji apa2 esok sa call ko ok, i dah nak log out ni. tc GBU.

Alice appears to be offline and will receive your messages after signing in


Kenapalah Eric tak bagitau aku.." Ericc!!! where are uu babeh!" jeritku.. bertuah sangat - sangat lah aku ada kawan macam dia.

sambungan dari Bab 11: I Online.
Kerja CC Bab 12: My 1st Date .

"alamak macamana ni, baju ape nak pakai untuk 1st date aku nih" rugutku sendiri . Sehinggakan habis satu almari aku selokar untuk mencari baju yang bersesuaian sempena perjumpaan dengan sumandak dari Sabah , ini semua Eric punye pasal tak kena2 aku pula yang binggung atau.... adakah aku perlu memberitahu dan mengatakan bahaya 1st Date ini sebenarnya batal kerana bukan aku yang merancang? atau aku teruskan juga perjumpaan ini mungkin ada khimah di sebalik kejadian ketidak terancangan yang dibuat oleh Eric . huh~ betuah punya kawan. 1st date mesti kena rancang betul - betul , tempat dan waktu , kalau boleh nak yang suasana romantik , xkan nak kedai mamak kot . Tapi , dia nak 1st date buat kat KFC? , biar betul . Ape punye Eric , kenape lah xcakap kat Tepi Pantai ke atau kedai warung ha.. save sikit budget aku .

Keesokkan hari.

Sejurus bangun dari tidur aku melihat jam di dinding yang menunjukkan pukul 2pm , sudah jadi kebiasaan bagiku bangun selepas tengahari apabila tiada aktiviti lagipun semalam lewat pula tidur , yelah mengemaskini blog aku dan yang sewaktu dengannya. "oii, amacam date ko , jadi ke tak?" soal Eric . Date ape plak? alamak , baru aku teringat bahawa aku ada date pukul 3 petang ni dengan sumandak , eisehmen . Terusku berlari ke arah ampaian baju jemuran mana tahu kot - kot baju istimewa aku kaler merah dah kering . "Yes, dah kering pun baju aku, ni lah satu - satunya baju istimewa aku . haha" gelak ku sendiri.

Pukul 2.30 petang

Sempat ke tak ni , isk atau aku masih ragu - ragu untuk berjumpa tapi kali ini biar special sikit . "Ericccc!!!! disebabkan kau punye pasal apa kata ko beri aku nasihat macamana dan bagaimana?" Soalku . Tapi kadangkala kawan aku cakap aku ni susah nak ramal entahlah betul ke tidak. " Ala ko ikutkan petua buku yang i kasi iaitu Bagaimana menawan hati seorang wanita , senang je" . Balas Eric dengan muka selamber. Lerr, nak ikut petua dari buku pula.. "Eric apa kata ko pinjam kat i rm100 ok, rm100 je... esok ,lusa i bayar lah tanpa cagaran. heheh, lagipun date ni bukan aku nak , ko telah merancang konpirasi secara telus sekali " Pujukku kepada eric . Akhirnya Eric mengalah dia telah mengeluarkan RM100 kepadaku .

Pukul 3.30pm

Alamak ramainya orang kat Dataran Mederka , aku berjalan keseorangan sambil mataku memandang ke sekeliling kawasan ramai nya couple tengah date - date . Sedang asyik memadang keadaan di Dataran Mederka aku terlihat sebuah kedai patung - patung , macam - macam ada , ada teddy bear lah. "em.. apa kata kalau aku beli 1 untuk Alice , beli teddy bear yang kecil pun cukuplah janji ikhlas, ikhlas ker.. ihhiih ". Aku memilih patung teddy bear yang ada memengang "Love" saiznya tak juga besar dan tak juga kecil aku terus meminta cashier membungkusnya sebijik
ala - ala hari Velentine pula , dan ku coretkan kata - kata indah ku :

Kepada Alice yang ku kenal,

Terimalah teddy bear ini
biarpun murah tapi besar makna bagi saya .

Ikhlas,
Jacky
"ko dimana sudah, sa dalam KFC ni sebelah dataran dekat tmn" sms dari Alice. Terusku bergegas membalas " ok i dah nak sampai dekat je , i ada surprise.." taipku. Aku gelisah dan jantungku berdegup kencang umpama persis lagu dap dip dup~ , tak pernah aku merasakan situasi seperti ini , apatah lagi aku menghadiahkan seekor teddy bear yang kecil cuma aku risau apakah tangapan Alice nanti , ahh, biarlah nanti kita tengok respon Alice.

Aku semakin dekat dengan perkarangan KFC yang disebut tadi dan aku merasakan ada naluri atau magnet untuk menarik aku terus menglangkah masuk ke dalam secepat mungkin , "jeng jeng jeng" bisiku . Aku melihat Alice dengan pakaian berwarna merah bergitu angun sekali . "hai, lama tunggu? macam dah planing je kite pakai baju sama." sapaku kepada Alice . "manada lama , bah mau makan apa lapar sudah sa ni " balas Alice sambil melemparkan senyuman yang cukup indah sekali . Aku kaku sejenak melihat dan dapatku rasakan bahawa mungkin ini waktu sesuai untuk ku mencuba menglafazkan ungkapan 'I LOVE U' yang telah lama inginku ucapkan kepada Alice. " elo, nak makan ke? " kata Alice. Erk, aku mengelamun lagu aduyai... . "ok sebelum makan sa mau kasi satu hadiah ok, ni i ada hadiah untuk u sempena 1st date kita " kataku sambil menberikan sebuah kotak kecil yang berisi Teddy Bear tadi. " oh.. so sweet , thank ." balas Alice. "Ok sekarang baru boleh makan, u nak makan apa? , i simple je Dinner plate satu" soalku . "i nak 1 juga Dinner plate , kalau tak habis nanti u tolong i makan boleh?" balasnya . "Boleh bah kalu ko" balasku kembali .

Indahnya saat itu , umpama sepasang merpati yang sedang asyik bercinta, tanpa ganguan masa itu aku bagaikan berada di alam lain bersama seorang Puteri dihadapanku , kami bergitu mesra sekali walhal saya masih belum mengucapkan "Aku Cinta Padamu" . Ayat agung sejak dari dulu lagi . Kadang - kadang aku mencuri melihat dan memandang ke arah nya dan melihat riak mukanya , kadang - kadang aku merasakan aku telah menjadi lumpuh setiap kata yang keluar dari mulutnya aku bagaikan terpukau , senyuman , gelak ketawa dan lirikkan matanya. Sempat juga aku bertanya kepada hati ini , adakah aku telah dilamun cinta? atau tidak terlalu pantaskah jika aku membuat keputusan "I LOVE U" padanya. Setiap kali bertentang mata aku akan menjadi kaku .

"dah , dah kalau u jadi Putera katak sa memang nda mau cium ko macam di dalam movie tu" gurau Alice. "eleh, lepas u cium katak tu u mesti jatuh sinta sama Putera katak " balasku kembali . Makanan pun habis , masa berlalu bergitu pantas sekali jam juga telah menunjukkan pukul 7 petang . " Lepas ni kita nak pergi mana ? " soal Alice kepadaku . Aku pun blur nak pergi mana , em aku bukan nya ada duit banyak hiihhi . "Apa kata kita jalan - jalan sekitar Dataran Mederka sekejap lepas tu sa hantar u balik kat stesen bas depan sana ok" balasku .

Kami pun berjalan seiringan di sekitar Dataran Mederka dan melihat gelagat manusia . Tiba - tiba tak diduga Alice telah memegang tanganku dan kepalanya diletakan di bahuku , aku merasa sedikit rimas mungkin kerana tidak pernah tangan perempuan yang memegang tanganku. Tapi rasa macam best jer . " best bah keluar sama ko , ko ni luculah, tak bosan sa keluar dengan u " kata Alice. Aku apa lagi kembang kecut hidungku mendengar pujian dari seorang wanita lebih - lebih lagi orang yang aku admire . "Puji ikhlas ke ni" balas ku . Kami pun saling tak tumpah seperti pasangan yang sedang asyik bercinta dan aku rasa ini lah peluang yang sebaik mungkin untuk ku ucapkan cinta pada Alice . Tapi tidakkah terlalu awal untuk mengucapkan cinta? . " btw, u kerja apa? " soal Alice . Lerr dia tak tahu ke aku ni kerja CC je. " i ni kerja Cyber cafe je jaga cc sambil tunggu convocation i tak lama lagi , i ni manalah kaya sangat yang disangka" balasku . " ok bah tu, boleh online lama - lama internet pun free , nanti sa datang tempat ko kerja ko kasi sa main free ok" balas Alice. Kami pun duduk di tepi taman Dataran Mederka dan sambil bercerita mengenai diri masing - masing dan yang bestnya i dapat tahu yang Alice masing single dan mungkin ini peluang bagiku.

Jam pula menunjukkan dan dekat 9 malam , suasana di Dataran Merdeka begitu indah diterangi kelipan dan lampun neon yang berwarna warni . "jam dah pukul 9 malam dah , jom hantar i kat stesen bas depan tu boleh x? nanti ada masa kita jumpa lagi ya." kata Alice . Aku pun menghantar Alice ke arah stesen bas berdekatan dan menemani menunggu bas tiba. " nak sa hantar sampai depan rumah or dalam rumah pun boleh" gurauku kepada Alice . "ihhihi, nanti - nanti bah tu, terimah kasih k teman i jalan harini best juga jalan dengan ko and terima kasih pasal hadiah tadi k , tak sabar nak buka" ucap Alice. "tak apa , kasih dipertimbangkan, hihihi " gurauku lagi. Tidak lama setelah itu bas pun tiba dan Alice masuk ke dalam bas sambil melambaikan tangan kepadaku dan aku membalas lambaiannya.

"ku menyintaiimu .. lebihhh dariii apapun..." ringtone aku berbunyi dan kulihat Eric pula call huh~ nasib baik ko call lepas habis date. "yup , ada aper.. " soalku . "meli ke aku nasi ayam , ayam lebih and teh ais limau ok. tapau , lapar tuk " balas Eric menyuruhku tapau makanan . " Ok, kelaparan ker...." aku pun bergerak ..



To be continue..


Ikuti Kisah e-Novel



Kerja CC Part 1: Awal balik.


Kerja CC Part 2: Pertemuan


Kerja CC Part 3: Di Sibu , Sarawak


Kerja CC Part 4: SMS


Kerja CC Part 5: Habis Gawai


Kerja CC Part 6: Ungkapan Cinta


Kerja CC Part 7: Sham


Kerja CC Part 8: Kasam Janik


Kerja CC Part 9: Pagi yang Malang


Kerja CC Part 10: Khayalan Menjelma

XPDC & Siapakah Amy?

Part 1: Aku Layan

Trip Ulu Bendul

Kerja Cc Part 11: I Online sekarang

Kerja Cc Part 12: My 1st Date




Sesiapa yang didapati mencetak dan menyebarkan siri e-Novel bungai Pengrindu atau www.pengerindu.com tanpa kebenarkan terlebih dahulu akan didakwa atas Akta Cetak Rompak dan Hak Persendirian.



eN0vel Pengerindu.com


10 comments:

Anim berkata...

akhirnya. keluar juga part 12. Kenapa lah tak sebut je I love u , kalau tak silap dari part 3 or 5 dah planing nak ungkapkan kata I love u. dulu sangkut , kalini pun sangkut juga. kesian .

Tanpa Nama berkata...

"i nak 1 juga Dinner plate , kalau tak habis nanti u tolong i makan boleh?"

kuat juga makan Dinner plate KFC. ada 3 ketul ayam kalau xsilap. Perempuan memang makan tak pernah habis..

gitargurl berkata...

romantisnyer siap ada teddybear+love lagi. pakwe aku bukanya pernah kasi hadiah punn...

Mr.J berkata...

a a .. dap dip dup jantungku berbunyi.. sory lama nak publish. ilham baru sampai semalam. ihhi..

uchiha ct-k berkata...

limpas...limpas....
(eh...tu bahasa sabah kan...bukan sarawak...huhu...)
salam kenal jugak....
very nice blog...
:)

Mr.J berkata...

campur ,citer ini mengisahkan percintaan 2 remaja yang berlainan bangsa iaitu iban(sarawak) dan Dusun(sabah). uchiha kalau rajin baca yang part 1 . hihihi.. selamat berkenalan.

Fazlina Fazminin berkata...

hek, 1st time bace novel ala2 sabah sarawak ni.
best beb, ade talent menulis. :)
jiwang siot kau niiii
itek gembo gembo

Mr.J berkata...

uhhuuh T_T terharunya aku mendengar pujian mu Fazlina. ada masa gaduh2 dengan aku k kat YM. kekadang aku boring.. hihi. Jiwang sekali sekala . . ikan kekek kekek . hahaha.

NurulGhetto berkata...

oh, romantisnyer.... geram i. *joke

Cik Kiah berkata...

bilalah aku dapat bf macam tu.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©