Kerja CC Part 13 : Carolyn

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
kcipta terpelihara.
Milik sepenuhnya
www.pengerindu.com

*untuk menaikkan mood membaca sila tekan butan play




"ihhihi, nanti - nanti bah tu, terimah kasih k teman i jalan harini best juga jalan dengan ko and terima kasih pasal hadiah tadi k , tak sabar nak buka" ucap Alice. "tak apa , kasih dipertimbangkan, hihihi " gurauku lagi. Tidak lama setelah itu bas pun tiba dan Alice masuk ke dalam bas sambil melambaikan tangan kepadaku dan aku membalas lambaiannya.

"ku menyintaiimu .. lebihhh dariii apapun..." ringtone aku berbunyi dan kulihat Eric pula call huh~ nasib baik ko call lepas habis date. "yup , ada aper.. " soalku . "meli ke aku nasi ayam , ayam lebih and teh ais limau ok. tapau , lapar tuk " balas Eric menyuruhku tapau makanan . " Ok, kelaparan ker...." aku pun bergerak

Diatas adalah sedutan daripada sambungan Siri e-Novel pengeRindu " Kerja CC Part 12 My 1st Date "

Kerja CC Part 13 : Carolyn

Sedang dalam perjalanan balik ke rumah , fikiranku berubah sambil membayangkan keinginan suasana lebih romantik dan bukannya Dataran Merdeka dan aku juga masih terfikir - fikir tentang hadiah Teddy Bear yang ku beri tadi , adakah Alice akan menerima? atau sengaja menerima untuk menjaga hati aku atau dengan kata lain iaitu menerima dengan tidak iklhas. "I Love You" kenapa seringkali aku tidak mampu untuk mengucapkan kata itu kepada Alice , mungkin aku sendiri belum bersedia tapi keinginan untuk bercinta lagi masih belum terbuka pada hati ini . " ah... apa yang aku fikir ni? , makin pelik - pelik pula " bisik hatiku .

" tak ramai juga orang dalam tren malam ni " kataku sendiri . Ku merenung jauh ke luar tingkap semakin lama pandanganku semakin kabur . " bang , sebelah ada orang tak ? " sapa seorang gadis . " tak ada , kenapa? " balasku , aduh tetiba aku boleh jawap "kenapa? " isk ternyata memang tak nak bagi tempat duduk . " tak ada saja tanya sebab nak jual sayur nak bukan kedai kat tempat duduk sebelah you" balas gadis tersebut dengan gimik muka yang sedikit berang . " oh, hiihhi.. macam tu , sorry - sorry duduklah " balasku dengan muka malu .

"cik , next stesen apa ? " soalku kebingungan . " next stesen seputeh cik abang , terlelap ke tadi ?. " balas gadis tersebut tanpa memandang saya . Muka boleh tahan , pakaian up to date style memang orang bandar dan kaki yang cantik tapi tak sangka pula sudi balas pertanyaan saya , betul cakap orang tua - tua dahulu muka garang tak semestinya melambangkan identiti individu tersebut . " oh, seputeh nasib baik belum limpas serdang , cik ni nak kemana tak sangka ingatkan garang tadi , by the way nama i Jacky " . balasku sambil memperkenalkan diri dan mencuba untuk membuka ruang untuk berborak . " nak balik ke UKM , tak payah ber Cik -cik panggil i Carolyn sahaja " balas gadis tersebut menamakan dirinya Carolyn . Kami pun berborak untuk menghilangkan rasa mengantuk dan stesen Serdang pun semakin dekat dan kami sempat bertukar no telefon bimbit .

"ting~~ stesen Mid Valley , stesen Mid Valley" bunyi pengumuman stesen berikutnya . aku tersentak dan terkejut seketika , rupanya aku terlelap tadi , kenapa sejak akhir - akhir ini aku asyik terbayangkan wajah Carolyn iaitu bekas kekasih lamaku dan di dalam KTM inilah pertemuan pertama kali dan kami berkenalan tapi semua itu tiada lagi dan tiada kata seindah dahulu . Setibanya di stesen KTM Serdang aku kena pula berjalan kaki sejauh 1 kilomenter untuk sampai ke rumah , penat juga tapi tak terasa sebab dikelilingi pelbagai restoran dan melimpasi Mines Shopping Fair . "Alamak... Eric punya tapau nasi macamana , malasnya aku jalan dekat nak sampai rumah" rugutku sendiri . Terpaksalah aku U-turn balik pergi ke arah Kedai mamak yang terdekat .

"Ericccccccccccc!!! yuhuuuu anybody home ? or somebody? " jeritku di luar pintu rumah . " Aku busy ni bukalah pintu sendiri ko kan ada kunci" suara didalam menjerit . Cis, aku ni malas sikit nak buka pintu hiihhi kunci ada so terpaksalah aku mengalah. "nak nasi ko" sapa ku kepada Eric . Aku terus membaringkan badan ke atas tilam , badanku kepenatan seharian berjalan bersama Alice dan itu juga merupakan kenangan terindah yang tak akan aku lupakan . " Hoi, berangan lagi yerr.. amacam best tak dating2? , ada kiss - kiss ka? hihihiih" soalan Eric yang menyebabkan urat saraf tunjang memori cip kepala aku sedikit terngangu . " ko ni Eric , tak boleh tengok aku senang sikit , ni baru mahu menikmati replay memori date tadi " balasku slumber sambil jari ku ligat menaip sms kepada Alice mengatakan bahawa saya sudah sampai di rumah .

Selesai sahaja mandi aku terus terus buka computer dan online dan aku tidak sabar - sabar untuk berchatting dengan Alice tapi dia belum online lagi dan aku merasakan dia memang tak akan online harini entah mengapa , sedang asyik online aku dikejutkan satu BUZZ dari sesorang yang pernah aku kenali iaitu bekas kekasih aku dahulu iaitu Carolyn :

carolyn: BUZZ!!!
carolyn: syg , buatapa? . xreply sms i , jauh lagi kalau call.
bungaipengrindu: syg ? u salah orang kot , kita tak ada apa apa lagi .
carolyn: :( xkan masih marah i, ala i tau u masih ada perasaan kat i lagi kan.
bungaipengrindu: perasaan? atau u yang perasan .
bungaipengrindu: by the word start with E end with D ok .
carolyn: u mean E N D?
bungaipengrindu: yup :| , kenapa u tiba - tiba muncul balik?
carolyn: y? u tak suka i muncul? btw kita sudah janji nak bersama right??
bungaipengrindu: itu dulu , slps itu siapa yang tinggalkan janji? u or i???
carolyn: i tau i salah b, but please maafkan i . ok .
carolyn: ok . u there? .
carolyn: maafkan i ok , i will waiting for u.
carolyn: elor?
carolyn: BUZZ!!!
carolyn: BUZZ!!!

bungaipengrindu appears to be offline and will receive your messages after signing in


Aku sengaja offkan YM aku dan aku rasakan bagaikan di ekori bayangan Carolyn , ini satu hal lagi , Alice tak lagi online dan aku cuba beranikan diri sms " i , ko dimana lama bha sa tunggu ko di YM, btw u suka tak hadiah i?" sms ku kepada Alice . Aku masih lagi online melayari blog kawanku yang lain sambil menungu sms dari Alice.

Tiba - tiba , " cak , enda puas datingkah? xkan xpuas kot sambung balik dalam YM ka?" sergah Eric dalam bahasa Iban mengusikku sambil mengatakan bahawa adakah aku masih tidak puas lagi dating dan sambung date dalam YM. " Cis , ko ni tak ada kerja lain, cubalah buat apa yang patut aaaa macam masak -masak ka, lipat baju ka " balasku . Nampaknya SMS aku masih tidak dibalas Alice. Atau mungkin Alice busy atau mungkin mengenai hadiah Teaddy Bear aku? atau mungkin aku ada membuat Alice tersinggung semasa date siang tadi ....


To be continued

Sesiapa yang didapati mencetak dan menyebarkan siri e-Novel bungai Pengrindu atau www.pengerindu.com tanpa kebenarkan terlebih dahulu akan didakwa atas Akta Cetak Rompak dan Hak Persendirian.


Iklhas ,
Mr. J @ Bungai Pengrindu
www.pengerindu.com

Ikuti Kisah e-Novel



Kerja CC Part 1: Awal balik.


Kerja CC Part 2: Pertemuan


Kerja CC Part 3: Di Sibu , Sarawak


Kerja CC Part 4: SMS


Kerja CC Part 5: Habis Gawai


Kerja CC Part 6: Ungkapan Cinta


Kerja CC Part 7: Sham


Kerja CC Part 8: Kasam Janik


Kerja CC Part 9: Pagi yang Malang


Kerja CC Part 10: Khayalan Menjelma

XPDC & Siapakah Amy?

Part 1: Aku Layan

Trip Ulu Bendul

Kerja Cc Part 11: I Online sekarang

Kerja Cc Part 12: My 1st Date




4 comments:

Cik Kiah berkata...

waseh.. dik , kalau boleh cepatkan eNovel ni k.. nak tau kesudahannya.

Tanpa Nama berkata...

perkataan yg menarik hari ini :

soalan Eric yang menyebabkan urat saraf tunjang memori cip kepala aku sedikit terngangu

DAN

by the word start with E end with D ok .

Mariana berkata...

best lah citar u . keep up!

Prof Paid berkata...

ada bakat. cerita mengasyikkan.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©