Kura - kura

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Pada suatu hari , ada tiga orang sahabat ~~~ Erkkk.. xkan nak buat cam karangan primary school. hiih.. macamni citernye, last - last week (bukan minggu lepas) i ada pergi memancing kat area Nilai kot kat Spring Hill .

Tapi sebelum itu ada i nak minta maaf sebab gambar kat bawah maybe seksi sikit, tapi i dah kaber2 , bila i nak cut sikit cacat plak pic tu .


*sejam selepas membalingkan umpan dalam kolam

"Aduiii , dahlah cuaca panas tapi seekor ikan pun xnak singgah" keluh si Mathew . Sedang aku asyik membakar rokok aku dapati tali pancing aku ada sedikit pergerakkan entiti yang aku sendiri tidak tahu ditarik perlahan - lahan dan tidak seperti sentapan ikan pengerakan tali pancingku bergitu halus bergerak umpama ditiup angin sehinggalah tali pancing aku dibawa ke tebing kolam dan aku hanya memerhatikan sahaja manatau kot - kot ikan jenis baru , tiba - tiba aku tersentak melihat susuk entiti tersebut timbul dari air dan sahlah kura - kura dan aku terus menjerit seperti kena histeria yang amat sangat "tiewwwwwwwwwww tiewwwwwwwww , Labi - labi erkkk ukaiii kekuhakkkkk kekuuhakkkk" jeritku dalam bahasa Iban .

Mathew terus berlari mendekatiku . Dan apa lagi aku dengan rakusnya cuba menangkap kekura tersebut tanpa disangka bahawa kekura itu bukan keseorangan tetapi dia bawa geng dia seorang dan aku cuba menangkap kedua - duanya sekali . Dan akhirnya aku berjaya menangkap kedua - dua ekor kekura sekaligus dan memecahkan rekod lama aku dulu di serdang , Selangor dengan seekor kura - kura .

Mr.J @ bp bergambar dengan 2 ekor kura2 dan mathew .

Bangga dengan pencapaian terbaru dengan 2 ekor kura - kura , kami pun balik tetapi yang peliknya seekor anak ikan pun tak dapat , apalah nasib erkkk nasib juga dapat kekuhak 2 ekor dapat juga melengkapkan slogan ( tidak balik dengan tangan kosong ) .

Korang fikir apa saya buat dengan 2 ekor kura - kura itu ?





Iklhas ,
Mr.J @ Bungai Pengrindu
Admin
www.pengerindu.com





Don't forget to Follow / Subscribe
Bungai pengrindu


|| Masalah Cinta?|| Novel Pendek || Blog Wiget|| Blog Template || TV1 Online || TV2 Online || TV3 Online || Ebook || Software|| Animasi Borneo ||
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH



Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.Pengerindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner


6 comments:

Tanpa Nama berkata...

berisi sekarang yer.. dulu kurus kering cam lidi.

Wilder berkata...

keni nuan ngau kura nya jiki..empa nuan ka... =.=" kasih mai kura nya

MCM berkata...

Kasih seduai ia chak...ti aku udah dilepas ke aku seduai ia maia kena ginti ari nya...igak dk nda paham deh chak...seduai ia baru jadi...janji seduai ia (kekuhak nya) baka tu maia seduai ia jadi suba bejanji depan fada : "Idup sekunsi meh tua, ti mati sereta, sama bejaga pangan diri bai ka maia kering, gerai tau ka sakit, anang sekali-kali ninggal k pangan"....enda sinu dk ninga ia, uji bayang ke dk drama seduai nya, kasih seduai chak...lepas ke aja meh...

Mr.J berkata...

waaaaaaaa... semua gasuh lepas huuhuhhuhu...

*MCM , bisi fada seduai ..ihhiih

MCM berkata...

Hahahha....ya chip..hahha..aku ingat ka aku maia kawin suba chip hehe..ila ti dk kawin baru dk paham chip

Mr.J berkata...

puu ney.. ihihhi.. nya aku enggai kawin MCM .. kak nguntik indu daha atas nya wilder ia sumbung amat, hahahaha.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©