Rumahku diserbu J.A.I.S buat kali kedua.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Semalam 13/10/2009 adalah kali ke 2 rumah aku di Seremban 2 diserbu Jabatan Agama (JAIS) atas laporan ada wanita didalam . Setelah di serbu aku hanya memakai boxer sambil memuka pintu dan mereka kelihatan tergaman seketika melihat Tattoo aku di Lengan dan dibelakang dan aku memberitau bahawa rumah ini rumah Cristian .

Mereka tidak puas hati dan ingin membuat spot cek selanjutnya , dan aku hanya membiarkan sahaja kerana aku tidak menyalahkan dorang , sebab dorang hanya menjalankan tugas yang aku tak puas hati siapalah si pengerepot yang kepo kepo tu. setahun aku aku tak pernah bawa perempuan , kalau ada pun kawan - kawan non - muslim aku sahaja yang overnight .

Sedikit perbualan bersama mereka :

"ini rumah muslim?' soal salah seorang daripada mereka

"maaf , ini bukan rumah muslim" balasku , masakan mereka tidak melihat di luar pintu rumah aku ada Salib dan gambar Gereja .

"kami dapat laporan ada perempuan dalam rumah ini" balasnya

"Bro, kalau ada perempuan pun apa salahnya tapiiiiii, bukan muslim sahaja" jawapku sedikit berang.

"macamnilah bang, kami terpaksa masuk sekejap cek , sebab ada orang buat laporan bahawa ada perempuan Melayu di rumah ini" . Jawapnya

"oh, ye kew, tak perlah korang masuk i faham ini adalah tugas kamu" balasku dengan sedikit senyuman .

Mereka pun menyemak disegenap bilik ku dan juga sekitar 3 bilik di rumah ku .

Tidak sampai 10minit kemudian mereka pun beredar tanpa mengucapkan sepatah perkataan "mohon maaf" ataupun perkataan "terima kasih kerana memberikan kerjasama".

Taniah kepada para anggota rukun tertangga,

Flat Cempaka Seremban 2 Garden Avanue! anda memang melakukan tugas yang baik , tapi sila semak dan pastikan sebelum membuat sesuatu dan pastikan Maklumat itu betul! dan jangan lupa ( "mohon maaf" ataupun perkataan "terima kasih kerana memberikan kerjasama".)


yang terngangu.,
Mr. J
www.pengerindu.com


Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Design Wonder
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH
Wang Tsunami anda
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©