Setahun jagung dah pandai bertumbuk.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Seremban Jumaat . Kejadian berlaku disalah sebuah Cyber Cafe dimana 2 kumpulan pelajar sekolah rendah yang masih setahun jagung bergaduh dan bertumbuk . Cit! , sunat pun belum dah pandai gaduh - gaduh menyusahkan aku je sebagai penjaga Cyber Cafe . Tapi aku biarkan dahulu biar budak - budak tu puas hati bertumbuk , lepas bertumbuk seorang pasti kecundang dan menangis memangil Mak , Ayah .

(sebagai gambar hiasan) .

Kalau macam ini tingkah laku pelajar sekolah rendah apatah lagi bila dah dewasa . Seorang mengaku kumpulan P&^**7 dan seorang mengaku ayah dia gengster . Kecik - kecik dah pandai .

Selepas beberapa ketika aku pun pening dengan bising di Cyber Cafeku apalagi , aku terus belagak Otai yerlah semua budak Sek. Rendah .

"hoi, apa macam dah puas gaduh bertumbuk ?, menyusahkan , sekali lagi aku tengok muka korang dalam CC ni siap korang " marah ku kepada dorang.

"cik, dia tu yang kacau main game " balas seorang yang kena tumbuk sambil menangis.

"Aku lempang sekor -sekor baru tahu" balasku.

Setelah itu semua pun beredar .

Macam - macam hal lah dorang ini . Inilah lapisan generasi Zaman sekarang!.


Iklhas ,
Mr. J @ Bungai Pengrindu
www.pengerindu.com


Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Add to Google Reader or HomepageSubscribe in NewsGator OnlineAdd to My AOLAdd to netvibesSubscribe in BloglinesAdd to The Free DictionaryAdd to PlusmoSubscribe in NewsAlloyAdd to Excite MIXAdd to netomat HubAdd to fwickiAdd to WebwagAdd to Pageflakes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©