Wajah peredaran Zamanku.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Tanpa tidak disedari , masa berlalu dengan begitu pantas dan ianya seperti semalam , dan kita tidak pernah menghiraukan setiap saat berlalu kerana 1 saat berlalu tidaklah memberikan impak yang besar kepada hidup kita tetapi jika 1 saat berlalu berlanjutan sehingga kepada puluhan tahun yang lampau anda pasti akan merindui 1 saat anda.

Gambar 1 : Wajah Peredaran zaman Mr J.

Bermula ketika bayi kita dikedung Ibubapa sehinggalah kita mampu berdiri dan jasa Ibubapa adalah sangat tidak ternilai harganya . Setiap manusia yang lahir didunia akan berevolusi kepada beberapa peringkat iaitu ; Peringkat Bayi , Peringkat Kanak - kanak , Peringkat Remaja , Peringkat Dewasa dan yang paling akhir adalah Peringkat Tua.

Semua diantara kita pasti ada masa silam yang indah dan tidak lupa juga yang "kurang" indah , itu semua akan mendewasakan kita , kita juga akan secara rasionalnya belajar daripada setiap masa lampau ataupun pengalaman silam untuk melangkah ke Peringkat Selanjutnya samada Bayi kepada kanak , Remaja , Dewasa dan seterusnya kepada Peringkat Tua.

Gambar 2 : Wajah Peredaran zaman Mr J. (Perubahan Peringkat Manusia)

Bagi Mr J sekarang , saya akan menghadapi sebuah perubahan peringkat yang dikatakan mencabar dalam kehidupan manusia iaitu dari Peringkat Remaja ke Peringkat Dewasa , sememangnya waktu "remaja" memang indah kerana disitulah Mr J mengenali serba sedikit pengetahuan asas seperti "cinta , hidup , kasih sayang , pekerjaan dan juga berdikari" , pengetahuan asas itulah yang akan membimbingi kita sebelum kita betul - betul mengunakannya Pada Peringkat seterusnya iaitu Dewasa.

Adakah anda telah bersedia untuk ke Peringkat seterusnya?



Salam ceria selalu dari,

Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja "Emailkan" sahaja kepada kami.

Didn't understand in Malay Language? just switch it on your language here.


Bookmark and Share


pengeRindu Fan Club

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Add to Google Reader or HomepageSubscribe in NewsGator OnlineAdd to My AOLAdd to netvibesSubscribe in BloglinesAdd to The Free DictionaryAdd to PlusmoSubscribe in NewsAlloyAdd to Excite MIXAdd to netomat HubAdd to fwickiAdd to WebwagAdd to Pageflakes


8 comments:

MsAnisSyahirah berkata...

well done on your maturity levels..
hahaha..
maaf, bahasa inggeris agak berterabur pula..

marilah ke peringkat seterusnya..kahwin, jadi suami, jadi bapa dan jadi datuk..

hihi..

Mr.J berkata...

MsAnisSyahirah , Terima kasih Anis kerana sudi singgah . Ke Peringkat seterusnya huhuhu.. Dewasa , akan banyak cabaran yang perlu dilalui. Kita menjadi dewasa kerana pengalaman silam.

Tanpa Nama berkata...

Semoga Berjaya di Peringkat seterusnya Bro.

Azrai , Penang

pemadampencil berkata...

hair cut 2006-2007 kawai ^_^

Mr.J berkata...

pemadampencil , hhihiih. dulu - dulu, nak masuk alam dewasa , pekerjaan kena ubah sikit trampilan. T_T . dulu rock2. hahah.

Ikmal berkata...

Tahun ke tahun kita tidak sedar perubahan kita , tapi bila tgk gambar lama . kita jelas nampak perubahan . heheh..

Mr J rock juga yer.. belt pun tajam2 pada gambar 2005.

MeL berkata...

nah kan makin sigat nti buk nda cecanggak... nyau baka ngamal bujang jegak ngau 'terpacaknya' hehe...
prefer gambar barunya...sigat g gamal... ang ja pesen taun depan nyau ngerusu ;p

Mr.J berkata...

M.e.l.o.r.n.a ,hehehe enda aku nemu aku sigat diatu. hahaha. buk pesyen subanya. agik zaman rock2. haha

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©