Bukti : Air memang Wujud di Bulan .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Satu penemuan Ajaib dan bersejarah iaitu kewujudan air di Bulan . Mari kita baca sebahagian daripada kaji selidik para saintis dunia.
Bulan tetap lebih kering daripada padang pasir di bumi, tetapi air dikatakan ada di bulan dalam jumlah yang sangat kecil. Satu tan lapisan atas permukaan bulan akan menyelenggarakan sekitar 32 ons air, kata para penyelidik.
Jikalau benar terdapat air di bulan , Mr J percaya mesti banyak perbezaan rasa ataupun khasiat daripada air yang wujud di muka bumi kerana sumber air melibatkan secara langsung dan tidak langsung berlakunya air.

http://img39.imageshack.us/img39/8524/pagefde.jpg

  • Pesawat angkasa
Chandrayaan-1, India pertama-pernah bulan probe, bertujuan untuk pemetaan permukaan bulan dan menentukan komposisi yang mineral (misi pengorbit 14 bulan sebelum waktunya berakhir pada Ogos selepas tiba-tiba tidak berfungsi). Sementara penyiasatan masih aktif, yang dibina NASA Moon Mineralogy Mapper (M3) mengesan gelombang cahaya terpantul di permukaan yang menunjukkan ikatan kimia antara hidrogen dan oksigen - yang tanda baik tanda air atau hidroksil. Baca Selanjutnya disini.



Sekarang Air sudah dikesan di Bulan dan mungkin untuk 500tahun akan datang manusia akan mendiami Bulan dan Bumi dan mungkin juga adanya keretapi angkasa lepas untuk ke bulan ulang - alik itupun kalau kiamat tak berlaku pada 12.12.2012 .

Mr J yakin semua tidak ada mustahilnya sedangkan Kambing dolly berjaya diklon dan mungkin juga banyak experimen yang dirahsiakan seperti contoh "Area 51" .

Harap - harap dapat hidup untuk 500tahun walaooo eh~ Mr J.


sumber: space.com · aLin



Salam ceria ,
Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja "Emailkan" sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

3 comments:

Azrai Penang berkata...

bila ada air dibulan. jika 500thn manusia duduk di bulan .. makan manusia yang duduk di bumi tak nampak bulan mengambang lagi.

Tanpa Nama berkata...

betul ke. macam tak caya je.

Faz Fazrin berkata...

yup ke...nampaknya..manusia akan ke bulan....

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©