Ku cintai kamu sepenuhnya , lautan berapi sanggup ku renangi

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert

"Ku cintai kamu sepenuhnya , lautan berapi sanggup ku renangi " mungkin itu ungkapan yang setimpalnya diberikan Mr J kepada pasangan mencuri yang ditangkap di Kota Bharu , bergitu terdesak sangat . Kenapa tidak mencari pekerjaan yang halal dan bukannya mencuri , pasangan tersebut bukan OKU dan di Malaysia pelbagai pekerjaan menanti para pekerja yang ditanya adalah "kesanggupan" sahaja sedangkan pekerja negara jiran berpusu - pusu untuk datang ke Negara kita .


KOTA BHARU - Seorang gadis yang membantu teman lelakinya mencuri telefon daripada sebuah lori tidak sempat melarikan diri kerana berjaya diberkas oleh orang ramai di Jalan Temenggung di sini semalam.

Gadis berusia 34 tahun (gadiske) itu turut dipukul oleh beberapa wanita yang geram dengan perbuatannya itu sebelum diserahkan kepada polis.

Orang ramai turut berjaya menahan teman lelakinya yang berusia 34 tahun yang turut cuba melarikan diri tidak jauh dari tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Zahruddin Abdullah berkata, kejadian berlaku pada pukul 12 tengah hari apabila lelaki terbabit mencuri dua buah telefon bimbit sebelum memberinya kepada teman wanitanya yang menunggu di motosikal.

Menurutnya ketika kejadian, pemandu lori yang berusia 26 tahun berada di dalam sebuah kedai berhampiran untuk menguruskan hal perniagaan dan terdengar bunyi sesuatu pada kenderaannya.

"Apabila pergi ke lorinya, pemandunya terlihat seorang lelaki melarikan dua buah telefon bimbitnya bernilai RM1,200 sebelum memberinya kepada seorang wanita yang sedang menunggu di motosikal berhampiran lori itu.

"Pemandu lori kemudiannya menjerit meminta pertolongan dari orang ramai," katanya. selanjutnya..



*Selagi anda sihat tubuh badan , jangan sia - siakan hidup anda dengan benda yang tak berfaedah . Mr J

Salam ceria ,
Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja "Emailkan" sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

9 comments:

izwan khan berkata...

ye2..suke ngan nasihat MR J last skali..

*Selagi anda sihat tubuh badan , jangan sia - siakan hidup anda dengan benda yang tak berfaedah'

btol2..

Mr.J berkata...

Wan SheVa, thank 4 drop . hihii.. nasihat untuk semua. kita manusia tak lepas daripada kesilapan .. tapi kesilapan di atas tu dicari..

Tanpa Nama berkata...

ihhiih..gadis ke...

Isteri kepada Suami berkata...

Eeeee...memalukan kaum perempuan...tp memang betul ade kes macam nih sebenarnye..kalo kat surau2 perempuan kat shopping complex..mmg ade..sy pnh tgk sorang student beg die kene curik..kesian sgt..

btw, thanx for dropped comment yer..hehe..comment awak sy dh reply di http://triplesmiley.blogspot.com/2009/11/for-my-readers.html

thank you :D

regards,
http://triplesmiley.blogspot.com

Mr.J berkata...

smiley, a a. kesian budak tu.. dekat surau plak. isk2. mr j rasa 10thn akan datang akan munculnya peragut wanita.. hhihihihihi...

Vale berkata...

Macam dah xder keje len leh dbuat..
heran ler..apa yg buat dorg sanggup nak mencuri tu eh? Susah sgt ke nak bekerja..? HuH!

Mr.J berkata...

valentine , hai lama tak nampak. mane menghilang.. tulah, sedang kan yang buta , cacat pun kerja jual tisu.. tak pulak mencuri .

Wilder berkata...

wow..neh neh..kan pecuma kena cekup.. :X sedang OKU pun bleh bekerja..ni apatah lg kita yg normal..huehue

Mr.J berkata...

Wilder, gadis tersebut dibelasah oleh beberapa wanita disitu.. fuyohh.. terbayangkan adegan tarik menarik rambut.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©