Apa terjadi dalam 2009 ? Berita sana sini.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Tinggal beberapa jam lagi tirai 2009 akan bertukar dan mentari pertama 2010 bakal muncul dan kita bakal menikmati suatu kehidupan baru di tahun baru 2010 .

2009 memang penuh dengan kontroversi , lebih - lebih lagi kontroversi artis Malaysia dengan pelbagai isu yang panas iaitu diantaranya isu kawin dan cerai artis .

  • Akhil Hayy ceraikan Maiza kahwini Waheeda

Bekas rockers yang bergelar pendakwah bebas, Akhil Hayy dan bekas isteri Maizawati Zainal yang dibina selama 14 tahun hancur berkecai pada 2009.

  • Percakaran Farawahida dan Zulfekar
Farawahida didakwa Julfekar melanggar kontrak dengan syarikat Millenium Art Sdn. Bhd. miliknya kerana menghantar notis berhenti 24 jam menjadi artis rakaman syarikat tersebut pada 9 Februari lalu.

  • Perkahwinan senyap Zizie Ezzete dan Bung Moktar
http://www.syoknyer.com/wp-content/uploads/2008/12/zizie-seksi.jpg

Dan paling top sekali pada pehujung tahun 2009 telah timbul satu kontroversi diantara Zizie dan Datuk Bung Moktar dan sehingga sekarang masih menjadi pertanyaan mengenai status kawin mereka.

  • Gelombang H1N1
Serangan penyakit H1N1 juga telah mengorbankan sebilangan para penduduk dunia dan tidak kurang hebat di Malaysia.

  • Kejayaan Skuad Bola Sepak Malaysia
Pasukan Bolasepak Malaysia telah mengharumkan Nama Malaysia pada Sukan Sea di Vietnam dan penantian selama 20 tahun akhirnya telah dibanggakan dengan membawa pulang Emas dan sekaligus teka - teki terhadap mutu Bolasepak Negara telah berubah.

  • Michael Jackson
Kematian Michael Jackson pada 25 Jun 2009 telah membuat satu fenomena dimana seluruh umat manusia meratapi kematian beliau dan juga pelbagai kontrovesi mengenai kematian dan juga pembahagian harta .

  • Buang Bayi
Kes buang bayi di Malaysia masih lagi tinggi stastitiknya dan hari ini 31hb December 2009 merupakan hari penghujung tahun 2009 timbul lagi 1 kes buang bayi di Ipoh .



IPOH - Penduduk Pangsapuri Ashby, Jalan Hospital di sini gempar dengan penemuan mayat bayi perempuan yang dipercayai baru dilahirkan di dalam salah sebuah tong sampah yang terdapat di pangsapuri tersebut.

Dalam kejadian kira-kira 11.30 pagi itu, mayat bayi yang masih bertali pusat tersebut ditemui seorang pekerja Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), K.Rajasekaran, 46, yang memungut sampah di kawasan perumahan terbabit.

Rajasekaran berkata, dia dan rakannya seperti biasa memungut sampah dalam tong sampah di pangsapuri tersebut sebelum dimasukkan ke dalam lori disediakan. Bernama.







Salam ceria ,
Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.


Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

2 comments:

Isteri kepada Suami berkata...

betul tuh Mr j...banyak sangat yang berlaku 2009..boleh dikatakan banyak kontroversi kan...

jom, jadi pengkomen tertinggi di blog Triplesmiley

Tahniah buat Mr j kerana menjadi pengkomen tertinggi bulan Disember..to Mr j..boleh tolong send address terkini pada email saya yer..

regards,
Triplesmiley

Mr.J berkata...

yyeyeyey dapat hadiah.. kalini post p sarawak. hhehehe

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©