Aku bersyukur kerana kediamanku masih lagi Segar dan bersih serta embun yang banyak.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Adakah tempat anda masih lagi segar dan udara yang sihat seperti tempat tinggal Mr J? Mr J ni bukan orang berduit untuk duduk di rumah batu dan bagi Mr J sudah cukup untuk Rumah kayu dan gambar dibawah adalah dirakamkan pada pukul 7 pagi dan itu adalah depan rumah Mr J .



Pukul 7 pagi di Sibu Sarawak , embun tebal serta udara yang segar.

Setiap hari pukul 6.30 pagi aku sudah bangun dan terus ke bilik mandi dengan muka yang malas bangun dan aku juga terpaksa melawan air yang sangat sejuk sekali dan itulah cabaran pertama Mr J setiap hari .

Kekadang bulu roma Mr J pun boleh merasakan embun "hinggap" , best dan saya bangga duduk di kampung sendiri. Dan bila hujung minggu Mr J akan memancing . Satu je Mr J kurang sikit iaitu bila tiba waktu 6.30 pagi badan rasa sangat liat nak bangun apalagi untuk mandi dengan air yang sangat sejuk .


Sejuk dan nyaman berbanding "Hutan Konkrit"

Dahulu semasa masih duduk di Serdang , Selangor jarang sekali dapat melihat embun dan juga udara yang segar tetapi sekarang dah balik tempat sendiri iaitu Sarawak maka lebih sihatlah Mr J .

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengerindu.com/
http://jacky.pengerindu.com/
(Blog Bahasa Iban)
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.


Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©