Cinta Sebenar atau menjual Cinta dan juga membeli Cinta.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert



Berhargakah nilai Cinta anda? Jika ya anda harus menjaga Cinta anda sepenuh hati, zaman sekarang cinta boleh dibeli dan andai kata Si A ingin membeli Cinta anda dengan harga 100 juta adakah anda akan menjual cinta anda kepadanya? Cinta VS 100 juta.

Tapi mungkin anda akan menjual cinta anda sekiranya anda seorang yang melihat cinta dari segi harta dan pangkat. Mungkin anda akan jawap " ala.. 100 juta bukan selalu dapat nanti cinta tu i boleh pupuk sikit demi sikit kat Si A"

Andai kata lagi kekasih anda sekarang adalah seorang pengangur dan masih lagi mencari pekerjaan dan anda telah pun bekerjaya dan tiba - tiba seorang pemuda cuba untuk memancing anda dengan kemewahan tanpan anda sedari dia sedang mengumpan anda dengan wang ringgit dengan erti kata lain membeli cinta anda , dan sampai satu tahap dimana lelaki tersebut meluahkan cinta pada anda dan berkata " i love u , i sangup buat apa saja demi u tapi sangupkah u tinggalkan kekasih u yang belum ada kerja tu lagi?" . So , apa kata anda?

Dan masa itu juga anda menelefon kekasih anda yang telah lama terjalin dengan mengatakan " i nak break dengan u, i dah tak tahan dengan sikap u, kerja pun bukannya dapat sara i." . oh~ kejamnya bukan, maka saat itu anda bahagia bersama lelaki lain yang lebih berharta kerana berjaya membeli Cinta anda. ( dia mampu membeli cinta anda dan mampu juga membeli cinta wanita lain.)

Tapi sampai satu masa anda berasa curiga dan anda akan sedar bahawa dia curang dan pada saat itu kekasih lama anda dahulu hanyalah kerja biasa dan telahpun berkeluarga dengan hidup yang sederhana tetapi bahagia.

Tapi anda? porak poranda kerana Cinta anda dahulu bukan berdasarkan naluri hati dan jiwa anda , cinta anda dahulu hanyalah cinta kebendaan. Percayalah sekiranya anda Cinta akan kemewahan dan juga harta , maka cinta anda tiada nilainya dan bagi orang lain cinta anda boleh dijual beli.


Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengerindu.com/
http://jacky.pengerindu.com/
(Blog Bahasa Iban)
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.


Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©