Moymoypalaboy dari Upload Youtube untuk hobi akhirnya menjadi popular - Form the Youtube to a " Star "

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Sering kali kita mendengar perpatah melayu mengatakan " Tuah Ayam nampak di kaki , tuah manusia siapa yang tahu " tetapi tidak lagi pada zaman ini , dalam tahun ini kita telah membaca bagaimana Tuah gambar seorang pengemis di China membuatkan pengemis tersebut ditawarkan menjadi seorang model dan juga tawaran berlakon.

Kita tinggalkan pasal pengemis tersebut dan disini Mr J nak bagitau mengenai Tuah dua adik beradik yang berasal daripada Philipine menjadi terkenal dan menjadi " bintang " bagi hiburan di Philipine , dengan hanya bermodalkan sebuah Komputer Riba dan internet .

http://a.imageshack.us/img801/631/moymoypalamoy.jpg

Bermula sebagai Hobi untuk kepuasan dan keseronokkan akhirnya Video yang mereka siarkan di Youtube mendapat ribuan malah jutaan pengujung serta komen yang positif mengenai kedua adik beradik tersebut.

Momoypalaboy bermula meng-upload video " mimik bibir " mereka melalui YouTube pada tahun 2007. Pada tahun 2008, video, serta profil YouTube mengumpulkan lebih dari 5 juta hits dan mereka mempunyai lebih dari 130,000 pelanggan dari seluruh dunia.

Pada tarikh 26 Mac 2009, YouTube account moymoypalaboy, YouTube telah menhentikan atau memadamkan akaun mereka. YouTube menyatakan hal itu kerana melanggar hak cipta. Walaupun video Lipsync duo terhadap diri mereka sendiri adalah asli, lagu-lagu yang digunakan adalah bukan milik mereka. Sebuah akaun baru Youtube dicipta bahawa moymoypalaboyteam disebut hari yang sama. The "asli moymoypalaboy" akaun YouTube akhirnya dihidupkan semula pada tarikh 8 April 2009.
Lihatlah , bergitu besarnya kekuatan pengaruh Internet sekarang ini , Internet juga boleh menaikkan seseorang individu mahupun menjatuhkan individu tersebut .




Anda ingin menjadi seperti mereka? mempunyai idea yang menarik ? tunjukkan kebolehan anda di Youtube , siapa tahu pengarah Bollywood berminat nak ambil anda menjadi pelakon Hindustan.



Salam ceria ,Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASHhttp://wangtsunami.co.cc/
Iklan banner 468px × 60px
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Siapa Mr J
? , untuk pengetahuan anda semua Mr J adalah blogger bebas yang dilahirkan di Kepulauan Borneo yang sememangnya Surga keindahan bagi sesiapa yang inginkan kedamaian , ketenangan dan persekitaran alam yang segar .

"Kehidupan yang terindah adalah bila anda bersama insan yang disayangi jadi hargailah orang yang anda sayangi dengan seadanya "


2 comments:

MOFASAD berkata...

lagi best diorang dari yang terbaru nie :)

Asia Market Girl berkata...

I don't think they're very funny.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©