Perlu atau tidak penggunaan Chatbox di Blog ?

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Salam semua pembaca budiman pengeRindu.com , harini Mr J kembali dengan seribu persoalan bagi blogger - blogger tegar di Malaysia . Kali ini berkaitan dengan penggunaan Chatbox di dalam blog.

Mengapa ramai mengunakan Chatbox dalam blog masing - masing ? dan chatbox adalah satu platform mempromosikan alamat url masing - masing dengan cara " murahan " , kenapa Mr J berkata demikian? .

Untuk pengetahuan semua , soalan terbabit adalah salah satu soalan yang Mr J selalu terima di Yahoo Messenger mengenai " Perlukan meletakkan Chatbox di blog ? " dan jawapan Mr J tegas iaitu " Tidak Perlu " kerana ini bukan sahaja boleh menyebabkan Blog anda di " spam" oleh pihak - pihak tertentu , dan bukan itu sahaja , kedatangan pengujung yang hanya mahukan link back dengan cara mudah tanpa melihat atau samada membaca posting daripada blog kita.

Chatbox juga akan memperlihatkan kesan yang negetif pada ruangan komen dimana pengujung lebih gemar untuk memberi komen di ruangan chatbox , kenapa? senang sahaja jawapanya ialah link back traffic .

Atau dalam erti lain ialah " mengujungi blog individu lain secara tidak iklhas dengan keinginan mendapatkan trafic daripada blog yang menyediakan Chatbox " .

Apakah respon anda bila setiap entry yang anda buat tidak dikomen didalam ruangan komen yang disediakan tetapi dikomen di Chatbox? , nilai komen yang bernas di dalam setiap posting adalah utama bahawa artikel yang anda siaran adalah bernilai .

Keiklhasan anda memberi komen yang bermutu di setiap posting blogger lain juga membantu anda untuk menjalinkan persahabatan antara blogger malah kemungkinan ia akan membantu blog anda di "add" dalam bloglist mereka .

" I follow u , u follow me & im visit ur blog , visit me back " itulah perkataan yang selalu ditemui diruangan Chatbox dan ianya nampak sekali menunjukkan ketidak iklhasan dalam kunjungan blog walking . Adalah lebih bersopan dan afdal bila kita meninggalkan komen di posting yang menarik perhatian kita .

Bila kita melihat blogger - blogger Profesional dan mungkin kita tidak perasan bahawa mereka tidak menyediakan " chatbox " di dalam blog masing - masing kerana mereka inginkan pengujung yang betul - betul untuk membaca dan memberi pandangan masing - masing dan bukannya " traffic murahan ".

Semua diatas adalah pendapat individu dan anda berhak menilainya ,









Salam ceria ,Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASHhttp://wangtsunami.co.cc/
Iklan banner 468px × 60px
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

6 comments:

royal joe budu berkata...

totally agreed..!! ak ltak chat box..tp x klik pon link blog diorg..

Mr.J berkata...

@royal joe budu .

yup... betul tu... tapi entry ini bukan nak halang sesiapa nak pakai chatbox. terpulang pada diri masing2.

Wilson Mon berkata...

memang betul..saya setuju sungguh dengan pandangan di atas. tetapi itu adalah hak individu itu sendiri. adakah mereka ikhlas atau tidak dengan penggunaan chatbox tersebut.

FrankieJohn.com Staff berkata...

Aku pun dari dulu tak gune gak bro.. Buat semak jer kat blog.

Mr.J berkata...

@Frankie John™ ,

Yup .. bukan sahaja semak tetapi jika banyak widget akan melambat kan loading

Mr.J berkata...

@Pengayau Baru .

hak individu...

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©