3 Cara - cara untuk mendapatkan M.C atau surat sakit dari Doktor.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Seringkali kita merasakan malas hendak datang kerja tapi perlukan alasan yang sangat kukuh untuk mengelakkan gaji dipotong atas sebab cuti atau M.C tidak munasabah .

Setiap Syarikat ada menyediakan beberapa " Doktor Panel "dan setiap Surat Sakit ataupun lebih popular lagi dikenali sebagai M.C dikalangan pekerja haruslah melalui Doktor atau klinik yang berdaftar dengan Syarikat sahaja.

Dan tentu sahaja memeningkan sekiranya kita sememangnya "tidak sakit" tetapi ingin mendapatkan Surat M.C ataupun sijil sakit. Untuk menjadi "sakit" dalam kepuraan anda bolehlah mengikuti langkah dibawah ini dan ternyata berhasil selepas Mr J mencubanya sediri .

Langkah - langkah untuk mendapatkan surat sakit padahal anda tidak sakit : ( Amaran Keras : Mr J tidak bertanggungjawap atas segala perbuatan mahupun prilaku yang "dikesan" menipu dalam mendapatkan Surat MC).


Air Coca - cola :
  • Untuk mendapatkan kesan dalam "kepuraan" dan berlakon dihadapan doktor dengan mengatakan anda sakit perut , cubalah minum 2 tin air coca - cola dan selepas itu terus pergi Klinik dan katakan bahawa anda sakit perut nescaya doktor yang memeriksa perut anda akan mendengar bunyi "gas gas air coke" dan kemungkinan dia akan mengatakan bahawa anda gastrik.
Limau Nipis :
  • Selalunya bila penyakit " Mata Merah " kita digalakkan oleh majikan untuk berehat dirumah dan bagaimanakah untuk membuatkan mata anda berair dan merah , caranya adalah belah sebiji limau nipis dan titiskan airnya yang masam ke arah mata anda dan sure heboh mata anda akan pedih dan berair serta merah .
Alergik :
  • Alergik atau alahan pada makanan tertentu adalah mujarab untuk mendapatkan surat sakit atau M.C , dan cara ini adalah yang paling berkesan dimana Mr J pernah mencubanya suatu masa dahulu kerana alahan kepada udang dan berjaya mendapatkan MC selama 2 hari (hehehe.. tapi sengsara gak.. badan gatal - gatal .. ).
Itu adalah sebilangan tips dan trick daripada Mr J dan pernah diadaptasikan suatu ketika dahulu yang tak boleh blah apabila doktor kata Mr J betul - betul gastrik dan diberi rehat 2 hari dirumah padahal Mr J Minum Sebotol air coca - cola sebelum pergi jumpa doktor tersebut.

Sekali lagi nasihat daripada Mr J , anda tidak digalakkan mencuba dan sekiranya anda mencuba sila jangan nyatakan yang Mr J berikan trick ini ok.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©