Kisah Klasik mengenai Weblog Mr J www.pengeRindu.com

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Ada dikalangan Blogger pernah bertanya kepada Mr J melalui Yahoo Messenger bagaimana weblog www.pengeRindu.com boleh wujud dan apa yang mendorong Mr J untuk menjadi seorang Blogger .

Bila Mr J belek bab artikel lama - lama di dalam www.pengeRindu.com dan cuba bandingkan dengan artikel sekarang dan cara penulisan Mr J banyak yang berubah bukan setakat orangnya sahaja ( yang sentiasa menawan dan mengancam ) .

Dahulu banyak artikel Mr J dalam Bahasa Iban memang Mr J nak teruskan berblog dalam bahasa Iban tetapi ramai rakan - rakan Mr J mempunyai masalah dalam Bahasa Iban sehinggalah akhirnya sedikit sebanyak weblog Mr J mengunakan Bahasa Malaysia Sepenuhnya bagi kesenangan pembacaan para pengujung ( eleh... nak tarik traffic lah tu.. ) . Jangan pula timbulkan kontroversi bahawa Mr J melupakan Bahasa Ibunda kalau nak tahun Mr J ada Blog bahasa iban iaitu jacky.pengerindu.com .

Gaya penulisan pun banyak telah berubah daripada Bahasa "Mat Rempit dan SMS" yang kekadang membuatkan pengujung juga tidak atau kurang faham apa yang Mr J cuba sampaikan dan sedikit demi sedikit Mr J mengubah cara dan Gaya bahasa yang " standard" untuk kesenangan para pengujung. ( ha.. Tips Menarik untuk Blogger yang baru meningkat ).

Kekadang macam hendak tergelak dan tersenyum sendirian apabila Mr J membaca Artikel Mr J yang lama - lama dan kekadang "memalukan" , bukan apa bila tahun demi tahun kita akan melangkah lebih kedewasaan dan Gaya , Penulisan dan Pemikiran pun semakin dewasa .

Kurang Kemas! ya , weblog Mr J dahulu kurang kemas selalu sahaja "senget , center pun tak atau tungang terbalik" . Tapi sekarang bolehlah dikatakan Kemas dan Perhatian untuk para Blogger bahawa kemasan blog anda sangat penting selain penggunaan widget yang teratur .

Widget! , kalau dulu Mr J suka sangat menghiasi blog dengan beraneka widget isk tak tahu nak cakap dah sebijik macam Mr J hiasa Myspace . ( Itu kisah beberapa tahun yang lepas ).

Rendah Diri ! itu perkara yang sangat penting dalam dunia Blogger dan jangan terlalu kedekut untuk Link Exchange dengan Blogger lain ataupun sediakan page khas untuk Pertukaran Link rakan anda seperti di Bloglist PengeRindu .

Rajinkan untuk memcuba sesuatu yang baru untuk Blog anda , itulah yang Mr J selalu lakukan sehingga sekarang , lawatlah blog rakan - rakan anda atau buatlah "blog walking" paling kurang pun sekali seminggu bacalah entry mereka dengan ikhlas dan komenlah dengan keikhlasa kerana komen yang betul - betul dirasakan bagus oleh pemilik blog akan menyebabkan komen anda dihargai dan kemungkinan besar anda akan mendapat " Link back " secara percuma .

Ingin Blog anda di'review' oleh Mr J ? Jika Ya Layari Segmen Khas PengeRindu . Blogger Amir Aizat sudah anda pula bila lagi ?


Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Design Wonder
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH
Wang Tsunami anda

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Suka baca blog org.. tapi sendiri tak tahu buat blog..

Tanpa Nama berkata...

hi!This was a really outstanding topic!
I come from china, I was fortunate to look for your subject in baidu
Also I obtain a lot in your theme really thanks very much i will come later

Mr.J berkata...

@Anonymous.

Apa kes pula Man from China nih~.. out of topic.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©