Pemuda Gantung diri kerana Ain 90 - Perbezaan antara " Cinta itu Buta " dan Cinta Sejati . 18sx

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
" Seandainya Cinta itu buta , butakan mataku.." tudia bila Mr J dah mula layan Jiwang . Kali ini Mr J ingin mendefinisikan secara pratikal mengikut kisah cinta remaja muda - mudi zaman sekarang.

Kita mulakan mengenai ' Cinta Buta ' , untuk pengetahuan semua , cinta sememangnya boleh membutakan hati , mata dan perasaan tetapi bukan dari segi fizikal dan hanya dari segi zahir dan batin sahaja.

Bila berkasih dipenuhi janji - janji manis sehidup semati hingga ke hujung dunia dan ada yang sanggup bersumpah dan tidak kurang pula yang sanggup berkorban nyawa atau membunuh diri kerana " Cinta " . Seperti kisah yang hangat tersebar di Youtube dan juga penyebaran 3gp mengenai pemuda Malaysia yang kecewa kerana dipermainkan oleh kekasihnya yang bernama Ain .

Orang Kata :

Mengikut kisah dan beberapa sumber lisan mengatakan , pemuda tersebut sanggup berhabisan duit gaji untuk membahagiakan kekasihnya Ain tetapi malangnya kekasihnya telah didapati curang dan pemuda tersebut tersangatlah pasrah dan mereka pun bergaduh dalam SMS sehingga pemuda tersebut bersumpah dan berkata dalam SMS dan mengugut untuk membunuh dirinya. Tetapi kekasihnya tidak mengendahkan perbuatan Pemuda tersebut....


Itu adalah sebahagian Cerita yang Mr J dapat melalui Lisan dan anda berhak untuk tidak mempercayainya .

Lihat , dashyat sungguh penangan cinta buta ini sehingga ada nyawa terkorban . Ini bukan kisah Kasim Selamat dengan garpunya.

Itu tadi sebahagian mengenai " Cinta itu Buta " dan tidak kurang pula hebatnya Cinta Luarbiasa dan ini bukan cinta luarbiasa bak lirik lagu Datuk Siti Nurhaliza . Cinta luarbiasa ini banyak mengikut musim dan ada musim malam Merdeka , malam tahun baru , malam Velentine Days dan lebih teruk lagi banyak yang tidak mengikut musim . Cinta luarbiasa ini bakal mengemparkan kerana dari hasil Cinta Luar Biasa maka lahirlah kes - kes buang bayi . wah , sememangnya Luar Biasa.



Yang terakhir adalah " Cinta Sejati " , Cinta Sejati adalah dimana pasangan masing - masing menghormati diantara satu sama lain dan tidak pernah tidak untuk mendapat kebenaran atau keizinan daripada kedua ibubapa untuk keluar bersama .

Cinta Sejati juga memerlukan Perancangan jangka panjang untuk melalui ke alam perkahwinan seperti contoh menabung . ( tips untuk kawin cepat lerrr ) . Tidak hanya itu sahaja , malah kunci utama untuk kebahagian bercinta adalah perlu ada " Kepercayaan , Kefahaman dan Bertolak - ansur tidak lupa pula dengan kesabaran " .

Jadi Kesimpulanya , Cinta dan bercinta tidaklah sesenang dan sesusah mana yang difikirkan , dengan itu hargailah orang yang anda cinta . ( eleh... yang menaip nih apa kurangnya... kawin pun belum... hehehe )

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©