Siapa Bersalah dalam hal ini : Pelajar dipaksa Tumpang Asrama Lelaki di Saratok , Sarawak.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Sedikit artikel daripada Harian Metro mengejutkan Mr J dimana kes tersebut berlaku di salah sebuah daerah di Sarawak iaitu Saratok . Kemanakah keperihatian pusat pentadbiran sekolah tesebut? Salah siapa? Guru , warden , pentadbiran ataupun Jabatan Pendidikan yang terdekat yang tidak mampu menyumbangkan dana kepada sekolah tersebut untuk memperluaskan Asrama ?

SARATOK: Gara-gara tindakan pengurusan sebuah sekolah rendah di sini, menumpangkan empat murid perempuan di asrama lelaki membawa padah apabila mereka bukan saja menjadi mangsa cabul, malah dibuli penghuninya sejak April lalu.

Teruk sungguh , pengurusan tanpa memikirkan akibat yang bakal berlaku , bukan salah Guru tapi pengurusan.

Menurutnya, lebih memeranjatkan apabila anaknya mendakwa mereka sering menjadi mangsa gangguan seksual apabila dipeluk murid lelaki terutama ketika tidur pada waktu malam.
Tidur dalam sebuah bilik dengan berbezaan jantina akan menyebabkan pelbagai "benda" terjadi. ( Budak kecil bukan pandai berbohong ).
Wanita itu mendakwa perkara berkenaan tidak diketahui pihak sekolah dan warden asrama kerana difahamkan mereka yang sepatutnya bertugas setiap malam terutama di asrama lelaki tidak kelihatan, sebaliknya hanya membuat pemeriksaan di asrama perempuan.

( jangan warden yang bertugas itu adalah lelaki jadi "pemeriksaan" di asrama perempuan lebih kerap?)
Kesimpulannya , Jabatan Pendidikan Pusat juga perlulah selalu memantau sekolah - sekolah yang kurang prasarana dan kelengkapan bagi mengelakkan kejadian ini berulang bukan hanya sekolah dibandar tetapi sekolah di luar bandar juga perlu dipantau .


Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Design Wonder
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH
Wang Tsunami anda

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

ni giler kew apew

Ruai Borneo berkata...

perbuatan yang sungguh tidak bertanggungjawab.
harus ambil tindakan!

Mr.J berkata...

@kasihkuamiera.

bukan giler, kurang bijak.

Mr.J berkata...

@Ruai Borneo.

Yup!

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©