Antara Surat Cinta dan SMS yang mana lebih Romantik ?

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Cinta adalah satu perkataan yang sangat selalu diperkatakan tetapi jarang sekali difahamkan dengan teliti , tapi Mr J tak nak bincangkan mengenai tersebut dan apa yang penting setiap individu mempunyai nilaian yang berbeza mengenai Cinta.

Baiklah , berbalik kepada topik utama iaitu mengenai perbandingan antara Surat cinta yang sangat popular suatu ketika dahulu iaitu sebelum kedatangan telefon mudah alih dan juga sebelum kadar bayaran SMS yang sangat murah seperti sekarang.

Surat Cinta memang telah lama meninggalkan zaman kegemilangannya pada sekitar penghujung tahun 90an, sekarang wujudnya teknologi canggih menyebabkan ramai pemuda - pemudi semakin kekurangan 'idea' untuk memupuk semangat cinta dalam hidup mereka sehingga Cinta menjadi lebih senang dan ringkas seperti mana bahasa SMS itu sendiri.

Banyak telco mudah alih telah memberikan pelbagai kemudahan mengenai ayat - ayat cinta seperti contoh " ON CINTA " dan hantarkan kepada 123456 dan dari situ mesej tersebut hanyalah di'forward'kan dengan hanya menambah sedikit ayat sahaja .


sekadar gambar hiasan

Dahulu , seorang pemuda yang ingin bercinta akan cuba untuk 'mengarang' sehingga larut malam ataupun ke subuh hanyalah untuk mencari ilham untuk digunakan dalam surat cinta yang khas ditujukan kepada insan yang dicintai . Dari situlah kita boleh nampak bahawa Cinta dahulu memang memerlukan kreativiti dan khayalan cinta yang tinggi sehingga menampakkan keinginan ataupun usaha yang tinggi.

Cinta sekarang sangatlah murah dan bukan dari segi nilai tetapi murah dari segi akal dan minda. Nilai surat cinta yang sempurna yang diterima oleh insan yang dicintai akan tetap disimpan rapi sehingga bertahun - tahun dan masih lagi kekal asal dalam simpanan , tidak seperti sekiranya luahan cinta daripada SMS akan mudah pudar dan akan hilang sekirang ditekan butan "delete" .

*terjumpa beberapa kotak cinta Mr J zaman sekolah menengah dahulu..

Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Design Wonder
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH
Wang Tsunami anda

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

dh bertahun tinglkn surat2 cinta ni...rsanay last sek mngah agaknya hahahhahahahhaha

Mr.J berkata...

@kasihkuamiera.

sekali sekala hantar surat cinta kat kekasih apa salah nya..

m!z iNNo_cHieYY berkata...

hahhaaa..lucu juga kalo ingat time surat mnyurat nih..tapiii..kalo dulu kita boleh tau yang si penulis tu ikhlas ke tidak..kalo dierr tulis berbunga2..means hati dia juga mcm tu...hheheh..aku ckp jerr...zmn jepun dulu tak de org ynag sudi tulis walaupun sebaris nombor @ huruf kat aku....

aramaiti Mr.J...

Mr.J berkata...

@m!z iNNo_cHieYY,

yeker tak ada seorang pun yg tulis surat.. heheh

betul , dari isi dalam surat yang ditulis secara tidak langsung kita dapat mengenal hati budi seseorang itu walaupun tak sepenuhnya tetapi ada juga peratusanya,.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©