Rentetan Pelbagai Kisah Menarik 2010 di pengeRindu.com

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Tahun 2010 semakin mengakhiri usianya dan tidak akan pernah kembali lagi kerana kita akan terus melangkah ke Tahun Baru iaitu 2011 dan semestinya kita inginkan sesuatu yang lebih bermakna daripada tahun yang lepas.

Di Weblog pengeRindu pelbagai kisah menarik telah pun disiarkan dah kemungkinan anda telah terlepas pandang kisah - kisah menarik yang telah berlaku di Malaysia secara khasnya dan seluruh negara.

Dari kisah artis , pembunuhan kejam , pembuangan bayi serta banyak lagi. Mari kita saksikan apa yang telah berlaku pada tahun 2010 .

Januari :
  • Gambar Datuk Bung Moktar Radin dan Zizie Izette di kelab Shen – WR, Kota Kinabalu yang dikatakan kontroversi kerana tetap mengatakan mereka tiada hubungan istimewa . Selanjutnya.
  • Berita yang sangat mengemparkan seluruh warga Malaysia dan boleh dikatakan prilaku si pembunuh bukan lagi prilaku manusia . Rashidi Ismail, 34, membunuh ahli keluarganya dan memenggal kepala ayahnya di Tampin Negeri Sembilan. Selanjutntya.


Februari :
  • Rumah Tangga Maya Karin dan Muhammad Ali Steven atau Steven David Shorthose kini dilanda Krisis - "Cerai adalah jalan Terbaik ?" . Itu kisah di awal tahun 2010 dan terkini Maya Karin sedang hangat bercinta dengan Yusry .

March :
  • Penyanyi kelahiran program realiti TV, Mentor di TV3 – Yanie atau nama sebenarnya, Siti Suriane Julkarim telah meninggal dunia di Hospital Keningau akibat ketumbuhan paru-paru.

April :
  • Piala FA 2010 Milik Negeri Sembilan apabila Menumpaskan Kedah. Negeri Sembilan vs Kedah - kemenangan Penalti.
May :
  • Klip Video Warden dengan Ustazah tersebar!! perbuatan terkutuk ustazah itu dan pasangannya terbongkar selepas rakaman video yang diambil ketika mereka melakukan hubungan seks tersebar secara meluas hingga diolah dalam empat siri yang berbeza tetapi melibatkan 'pelakon' yang sama.
Jun :
  • Video Lucah Ariel dan Luna Maya mengejutkan ramai pihak . selanjutnya.
  • Setelah hampir dua tahun naik turun Mahkamah Rendah Syariah di sini, kemelut perkahwinan vokalis kumpulan OAG, Radhi dengan Shazlin Shariff akhirnya terlerai juga dengan perceraian talak satu petang semalam.Di kala Shazlin, 32, menarik nafas lega dengan status barunya sebagai janda, Radhi atau nama sebenarnya Muhammad Radhi Razali, 33, pula mengucapkan rasa syukur setelah segalanya selesai.
  • Sudah setengah bulan kita berada di dalam tahun 2010 dan tahun ini merupakan Tahun Artis Dadah . Teringat Mr J dengan satu Video Klip Saiful Apek yang banyak tersebar dahulu di antara telefon bimbit yang memaparkan "Saiful tengah menghisap sesuatu melalui tiub dari botol"
July :

  • World Cup , kemenangan besar buat German . Jerman bermula garang apabila Thomas Mueller berjaya menanduk masuk gol pembukaan hasil sepakan percuma yang diambil Bastian Schweinsteiger seawal minit ketiga.Sebaik babak kedua bersambung, asakan bertali arus Jerman ternyata membuahkan hasil apabila mereka menambah tiga lagi gol masing-masing menerusi Miroslav Klose pada minit 68 dan 89 serta Arne Friedrich (74).
  • Tidak sampai setahun , Kawin dan Cerai dah perkara biasa untuk Artis Malaysia -Maya Karin & Muhammad Ali Abdullah Sah Bercerai talak satu.

August :
  • Tragedi Rahmadan , Mohd. Natri Sharuddin, 39, tiba-tiba mengamuk sebelum menetak mati ibu mereka, Khairul Bariah Mohd. Ariffin, 36, dengan parang.
September :
Oktober :

November :
  • Pada tahun diantara 1997 - 1999 Industri Hiburan tanahair disinari dengan kelahiran kumpulan Spoon yang diketuai oleh Along atau nama sebenar adalah Sabi'ul Malik Shafiee dimana lagu yang terhangat dan menjadi siulan remaja pada masa itu adalah lagu Rindu Serindunya . Akhirnya Pembunuh Along dihukum Gantung. Kes yang mengambil masa panjang.
December :
  • Ketua Menteri Sarawak yang berumur Menikah Lagi dengan gadis umur 28 tahun dari Lubnan.


Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]

2 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

penuh dgn kisah2 panas =)

banyak pasal artis.

Mr.J berkata...

@miss lolly a.k.a luvfareda.

artis selalu banyak kes.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©