Kenapa Rakyat Sarawak Semakin Meluat dengan Taib Mahmud ?

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Pilihanraya Sarawak dijadualkan semakin dekat dan bermacam - macan situasi terjadi , isu tanah , isu gengster kayu balak dan banyak lagi.

Mr J terlihat satu Group di Facebook yang diberi nama "Kami Rakyat Sarawak Mahu Taib Berundur" yang telah berjaya mengumpul 10 ribu lebih ahli. Bergitu juga pelbagai laman web anti Sarawak semakin banyak diwujudkan dan yang paling mendapat hits tertinggi adalah laman web Sarawak Report dan Radio Free Sarawak yang diuruskan oleh adik ipar bekas perdana menteri Britain, Gordon Brown - Clare Rewcastle Brown dan juga seorang "Bujang Berani" daripada Sarawak sendiri yang pernah bekerja sebagai DJ di Cats Fm iaitu Peter John Jaban .


NONEProtes Anti Taib Isnin Ini.
Kempen bagi menumbangkan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud semakin mendapat momentum menjelang pilihan raya negeri itu dengan tua demonstrasi dirancang di Ottawa dan London Isnin depan.

Protes itu adalah anjuran Dana Bruno Manser Fund (BMF), sebuah kumpulan pejuang hak pribumi yang berpangkalan di Switzerland, dengan kerjasama pertubuhan alam sekitar antarabangsa, termasuk adik ipar bekas perdana menteri Britain, Gordon Brown - Clare Rewcastle Brown.

Setelah 30 tahun Taib Dynasty memerintah Sarawak dan dalam lingkungan 30 tahunlah rakyat Sarawak kemiskinan dan banyak rakyat Sarawak berhirjah ke Semenangjung Malaysia untuk mencari rezeki dan kalau diharapkan Gaji disarawak apalah yang ada.

Bandingkan kerja di kedai kopi dengan gaji yang diberi adalah RM8 - RM20 sehari dan jikalau kerja di kilang - kilang gajinya pula adalah diantara RM12 - RM25 . Tidak payah orang lain yang berkata biarlah Mr J sendiri mengatakan di Sarawak kami adalah Negeri yang terbesar sekali di Malaysia dan "termewah" dengan Kayu Balak , Minyak serta hasil hutan yang lain tetapi yang mewahnya adalah Kroni Taib .



Adakah Penduduk membenci Parti Barisan Nasional ? Jawapannya Tidak tetapi mereka rakyat Sarawak tidak ingin lagi menderita didalam pemerintahan Taib Mahmud , ramai penduduk di Sarawak khasnya diluar bandar setia dengan Parti Barisan Nasional tetapi mereka membenci Taib Mahmud .

Adakah sekiranya kekalah BN di Sarawak kali ini adalah berpunca daripada kebencian memuncak rakyat Sarawak terhadap Taib ? .


Citarasa Mr. Taib sungguh luarbiasa sekali.

Anda ingin tahu apa dan kenapa Rakyat Sarawak tidak menyukai kepimpinan Taib Mahmud ? tunggu dan baca komen yang bakal diberikan Oleh Rakyat Sarawak sendiri.


Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
PengeRindu Network : Gallery & Koleksi Mtv Lirik Lagu
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]

8 comments:

Tanpa Nama berkata...

Sori to say, majoriti sarawakian mudah dibeli.... so dont expect any major changes in the next election...

Mr.J berkata...

@Anonymous.

yup Majority but not the new generation of Sarawakian. Maybe dikawasan luar bandar without internet like some longhouse BN will win tapi tidak mungkin di kawasan bandar .

iDontKnowTheTruth berkata...

Taib is the most dangerous person in Asia , he also can act like Asia Mafia Leader , he also can pay any big Mafia from any part in earth to do his bad job! beware of Taib, he old but dangerous. his 74+ gun still can shot a young lady from lubnan.

Tanpa Nama berkata...

wow.. his wife is non-malaysian? cool eyh .

Unknown berkata...

kemaya meh ya tuk ka badu merintah menua tuk...agik bedau puas pio?...

Unknown berkata...

kemaya meh ya tuk badu merintah menua sarawak tuk...agik bedau puas pio?

Mr.J berkata...

@tayry.

Selepas undi rakyat

Korn berkata...

aku mpai regista..hahaha

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©