Siapakah Mahesa Hanoto di Facebook ? Yang Lantang menghina Rakyat Sarawak . Sarawak is Bastard,Miskin,Cawat,Mundur,Babi,Tahi?

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Tahun lepas rakyat Sarawak bergitu marah sekali kepada seorang pengguna rangkaian sosial Facebook untuk meluahkan rasa geram dan bencinya kepada rakyat Sarawak dengan melepaskan perkataan yang sememangnya membangkitkan rasa kurang senang sesetengah individu . Masih ingatkah anda mengenai kisah Hani Tarmizi sehingga satu groups ditubuhkan sehingga menarik ramai penyokong dalam masa yang singkat.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEis2ti4DnpGHaz6wPHEoCwsWF9LBNR9z2I5ylpmZRQrCIsCOtX3dj5Il2-gUTLUV2aC37_TrqUOiyGgNU3v5hLm7Ut9Jnfx1CSFasDTnPSI2fFwS0vUxwI-4kWpgC4dLPNfJmMLM-u4xaO3/s1600/hani+tarmizivshatono.jpg

"bodo..aku rimas.. perempuan sarawak ni mmg gatal burit kot.."
"kebanyakkan perempuan sarawak sluth dan bitch..." Kisah Hani Tarmizi

Kisah Hani Tarmizi dah lapuk sekarang tetapi dalam kehangatan menghadapi Pilihanraya Rakyat Sarawak amnya pengguna rangkaian sosial popular iaitu Facebook telah dihina dengan kata - kata yang cukup kesat sekali dan memang tidak dapat dimaafkan oleh Rakyat Sarawak , tidak seperti Kes Hani Tarmizi yang dikatakan tertekan dengan sikap Kekasihnya bermain kayu tiga dengan wanita Sarawak.

Siapakah "Babi" yang menggunakan nama Mahesa Hanoto ? wah, cukup lantang sekali dia mengeluarkan kata - kata seperti " Iban Sarawak macam Monyet kacukan Babi Kurap , orang Sarawak bodoh macam tahi , Sarawak yang sememangnya bangsa yang GAGAL di dunia".



Seorang Blogger yang dikenali dengan nama samaran beloya2u mengatakan bahawa si "Babi" ini bukanlah dari Malaysia kerana Mahesa Hanoto atau si "Babi"ini banyak mengikuti Laman yang membenci Malaysia dari Indonesia dan namanya banyak dikaitkan dengan Garuda ataupun perkara yang sinonim dengan Indonesia.



Pada permulaannya Mr J menyangkakan bahawa Si "Babi" Mahesa Hanoto ini adalah Orang Malaysia tetapi kalau difikirkan secara waras tak mungkin seorang warga Malaysia berani mengeluarkan kenyataan kesat seperti ini apatah lagi di ruangan Facebook kalau betul warga Malaysia sendiri sudah pasti dia dijemput SKMM dan ditahan dalam akta ISA.



Sudah terang lagi bersuluh , lihatlah bertapa cemburunya orang luar melihat Negara kita ini , 'mereka' cemburu kerana mereka hairan kepada Negara Malaysia yang berbilang Kaum dan Agama mampu hidup sejahtera serta mempunyai ekonomi yang pesat .

Apa yang Si "Babi" Mahesa Hanoto ini cuba dapatkan? dan secara jujurnya Mr J boleh mengandaikan bahawa Mahesa Hanoto ini seorang yang "kekampungan" yang baru sahaja mengenali Facebook dan satu lagi adalah Si "Babi" Mahesa Hanoto diumpamakan seperti Babi disangkar yang menunggu masa untuk Mr J sembelih pada Perayaan Hari Gawai yang datang Jun ini.



Mahesa bertukar menjadi Indonesian. No, he isn't indonesian. He's Malaysian, I can tell you that. Lepas kena kutuk kaw kaw, terus mengaku orang lain. Itu namanya pengecut, hipokrit, useless! Go to school, repeat whatever you failed on, sharpen your knowledge, be respectful, enhance your social skill. My advices for you. Pity you, no words to describe how stupid you are. Blogger Maria James Chayak.




Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
PengeRindu Network : Gallery & Koleksi Mtv Lirik Lagu
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Link to this Post :

17 comments:

Junaidiey berkata...

Ini memang sangat melampau. Walaupun aku bukan Sarawakian, tapi aku pun x puas hati mamat ni post mcm tu...

at least aku berada di Sarawak untuk menuntut ilmu and what I can say... SARAWAK IS AWESOME!!!

Blog post: Mee kolok sigek

hana berkata...

erm..
bese la tu..
orang yg x leh tgk orang laen senang...
macam tu la gayanye..

Deideian berkata...

sememangnya orang sebegini ada hukuman yang sesuai untuknya.. iaitu bunuh sampai setengah mati.. kemudian hidupkan balik.. putuskan kaki dan tangannya, putuskan lidahnya (biar bisu) dan ikat dengan tali, gantung atas jambatan batang rajang.. jadikan yoyo.. kemudian kasi bujang senang kat sungai bt rajang 'parti'..

IrfanzBlog berkata...

aku rasa orang Sarawak ak ape..mungkin yg mencarut-carut tu tak pernah pegi Sarawak..lgpun mcm awek die lawa sgt lak..

Mr.J berkata...

@Junaidiey.

org macamtu ada masalah minda sikit.. hehe btw salam kenal.

Mr.J berkata...

@hana.

Moga tindakkan diambil.

Mr.J berkata...

@Deideian.

YEahhhH!! itu baru ganas beb!

Mr.J berkata...

@IrfanzBlog.

die tu pasrah kot .awek die tinggalkan sebab die ni kurang siuman ,

YUSRI berkata...

sarawak best la,,,aku dok sana...best suasananya masih hijau,,,banyak tempat boleh memancing,..

Mr.J berkata...

@Yusri.

Yup, Mancing di Sungai Rajang.. kot kot dpt Ikan MegaTron

Tanpa Nama berkata...

adm_8308/ Asuh makai taik enggau ianya..

Tanpa Nama berkata...

btol ke dr bahasa dia tu org indon????agik idup agik ngelaban....

Monkey D. Luffy berkata...

bisi maya aku ngayau pala ia ila baru iya nemu.

Monkey D. Luffy berkata...

Pama nembiak tok,Di kayau aku pala ia ila enti aku meda iya.

Yumida berkata...

ish...nang olwes ikut perkembangan ktk hooo...cam Kak Rock dlm Galaksi..dolok lam Terjah

kenak la org serawak sllu jd mangsa...

Mr.J berkata...

@Yumida. biasalah ia sidak ia sinun dengki ... org swk banyak kacak2 macam kamek hahhehhee

Yumida berkata...

@Mr. Jhaha...kacak ka or 'kerek' versi si schaza ya

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©