Tangan Kanan untuk cuci " BURIT " , eh , aku mencarut ke?

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Hari ini Mr J nak kongsikan satu pengalaman hidup yang agak lucu bagi Mr J , kejadian ini berlaku di satu tempat di Selangor . Masa itu Mr J masih lagi menuntut di salah sebuah Kolej Swasta di Ibu Kota .

Kisahnya bergini , kemasukkan pelajar daripada Sarawak yang pertama kali agak menimbulkan sikap ingin tahu kepada beberapa pelajar wanita disitu [ yela kan semuanya hensem - hensem ] . Masa itu dalam tahun 2004 kalau tak silap dan lagu top adalah lagu " Mungkin Nanti " PeterPorn .

Dipendekkan kisahnya , ada seorang rakan Mr J sama juga berasal daripada sarawak telah mencetuskan suasa heboh dan kontroversi di dalam kuliah apabila menjawap satu soalan spontan daripada seorang pensyarah wanita , bergini kisahnya :

" Tangan Kanan untuk buat apa ?" soal pensyarah tersebut.

Diingatkan rakan Mr J ingin membuat lawak tetapi tidak menjadi dan dia pun menjawap dengan jawapan...

" Tangan Kanan untuk cuci BURIT!! " jawapnya dengan nada yang agak lantang sekali.

Beberapa pelajar daripada Kedah , Pahang dan lain - lain bahagian di Semenangjung semuanya terkejut dan terkilan apabila mendengar jawapan Kamikaze beliau.

Akhirnya Pensyarah tersebut pun mengalihkan Topik dengan riak muka seribu persoalan .

Selepas itu , rakan Mr J dimaklumkan salah seorang rakan sekuliah mengenai maksud BURIT dan terkejut juga bila mendengarkan Maksud BURIT itu adalah kemaluan wanita, tetapi Saya menjelaskan BURIT tidak bermaksud lucah di Sarawak kerana ianya adalah bermaksud Buntut dan di kedai - kedai di Sarawak ada yang selamber menanyakan kepada tokey " alo tokey , ada jual itu BURIT manokkah? [ Buntut Ayam ] mau bikin sate " .

Lain tempat lain pula bahasanya ... perbezaan Bahasa dan Maksud .




Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
PengeRindu Network : Gallery & Koleksi Mtv Lirik Lagu
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Link to this Post :

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©