Ego , sabar dan pujukkan serta masalah percintaan masakini.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Cinta jika lama tidak dibelai maka ia akan menimbulkan pelbagai kecurigaan disetiap pihak samaada dari lelaki mahupun perempuan .

Punca utama penyebab kecurigaan terjadi adalah bermula dengan tempoh masa , jarak , persefahaman serta kepercayaan . Kekadang ego lelaki mudah tercabar atas dek keangkuhan sikap pasangan mereka maka jika lelaki tersebut masih lagi tetap bersabar melayani sikap pasangan mereka dengan penuh kesabaran dan bersikap seorang yang selalu mengalah maka lelaki itu boleh diiktirafkan sebagai penerima Nobel lelaki contoh di dunia.

Memang ramai pasangan yang inginkan kebahagian dalam setiap perhubungan malah sanggup berbuat apa sahaja untuk menjaga keutuhan cinta mereka dan yang paling penting adalah Persefahaman masing - masing.


Bila hubungan semakin suam - suam kuku maka timbulah pelbagai ragam untuk pasangan yang sedang berkasih .

Perubahan Drastik yang bakal dilihat apabila hubungan mulai goyah adalah kita akan mendengar pelbagai keluhan daripada pasangan masing - masing contohnya.

Berikut adalah perbualan daripada kumpulan wanita:

" aku rasa boy aku semakin lama semakin jarang call or sms"
" Dulu bila berjalan boy aku suke pengang tangan i tapi sekarang jalan pun laju je ".
" Sekarang i rasa i je yang selalu sms itu pun 10 sms 1 je yang dibalas ".

Itu adalah diantara rungutan bagi sebilangan wanita tetapi mungkin ada sebilangan wanita modern akan membalas dengan mengatakan " ala.. u tak pandai nak service boy u ". < --Maaf ye , ini kisah realiti . Sila abaikan perenggan diatas sekiranya anda merasakan diri anda extream.

Bagaimana pula dengan perbualan diantara Kumpulan Lelaki ?

Maaf, jawapannya senang sahaja , bab - bab hubungan mulai goyah atau suam - suam kuku ini golongan Lelaki Tidak Akan berbincang dengan sesiapa sahaja. Mr J ulangi "Tidak Akan" . Lihat bertapa besarnya ego lelaki .

Disebabkan keegoan lelaki ini wujud dengan secara langsung maka sifat untuk meluahkan kepada rakan - rakan lelaki yang lain adalah agak minimun 2% dari 100% , [ ko buatper nak luah kes cinta ko dengan aku cit!.. wekk! nak muntahlah dengan luahan lelaki cam ko ni ] <-- salah satu ayat yang bakal diterima sekiranya lelaki meluahkan kes cinta kepada lelaki.



Jadi , lelaki yang mempunyai masalah cintanya akan merujuk dan mudah untuk meluahkan kepada rakan wanita dan daripada luahan masalah cintanya itu maka 60% kemungkinan bakal timbul Cinta Tiga Segi kepada sahabat wanitanya itu kerana ketelusan dan sifat yang lebih memahami masalah cinta daripada teman wanitanya sendiri. Maka tidak mustahil Lelaki itu akan berubah arah kepada sahabat wanita dan seterusnya menjadi kekasih yang baru.

Senjata yang terhebat bagi lelaki adalah pujuk - memujuk , sifat wanita adalah ingin sentiasa dipujuk.

Bagaimana untuk mengetahui ciri - ciri lelaki yang menyimpan perasaan cinta kepada wanita? Baca selanjutnya.

Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
PengeRindu Network : Gallery & Koleksi Mtv Lirik Lagu
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Link to this Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©