Terjumpa Kekasih lama di Facebook? Langkah - langkah yang harus dibuat.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Terjumpa cinta lama di Facebook? , memang sesuatu yang cukup membuatkan hati berdebar - debar apabila menatap wajah insan yang pernah menjadi milik kita dahulu kini berbahagian bersama orang lain . Bagaikan baru semalam berjumpa bahkan telah bertahun - tahun berpisah atas sebab ketidakserasian dalam percintaan waktu itu. Boleh tahan jiwang juga Mr J kan.

Adakah atau pernahkah anda merasakan debaran seperti yang dinyatakan diatas tadi? ataupun airmata mengalir bila mengenangkan kembali penyesalan berpisah dahulu? . Jika ya ini bermakna andalah yang bersalah waktu mengungkapkan kata "putus" untuk berpisah dahulu ataupun perpisahan yang berlaku tanpa anda sendiri mengetahui apakah penyebabnya.

Baiklah , andai sekarang anda sudah dimilikki orang lain bergitu juga "sidia" maka anda tidak seharusnya menyesal sebaliknya doakan kebahagian mereka.

Add as a friend facebook? alangkah lebih bagus sidia tidak menyedari bahawa anda terjumpa facebooknya kerana ini mungkin akan memburukkan keadaan yang sedia ada atau anda mungkin mahukan "cabaran" maka add dia dan tunggu respon .

Tunggu Fasha Sandha accept "relationship" ..

Sebelum meneruskan lagi Mr J memohon maaf sekiranya isi kandungan ini bakal menyinggung perasaan mana - mana individu mahupun NGO ataupun ahli - ahli koperat dan juga kerajaan. :)

Dengan adanya platform facebook cukup memudahkan kita tersempak atau terjumpa rakan - rakan lama yang mungkin dekat 10 tahun tidak pernah mendengar khabar berita . Itulah kelebihan Facebook manakala keburukkannya pula akan membuatkan anda terpaku berjam - jam di hadapan skrin komputer .

Mula - mula hati berdebar dan tertanya - tanya perlukah Mr J add "dia" ataupun biarkan sahaja fb dia tetapi semakin untuk melarikan diri dan tidak add dia sebagai rakan di facebook semakin itulah perasaan ingin tahu membuak - buak . Selain ingin mengetahui mengenai status terkininya disamping itu juga keinginan untuk melihat wajahnya walau di facebook ia sudah cukup memadai tuk mengimbau kembali saat - saat suka duka suatu ketika dahulu.


Adalah agak janggal sekali untuk membahasakan diri dengan "awak, you, atau nama dia" kerana dahulu terbiasa sekali memanggil dengan nama manja seperti contoh "sayang, darling, baby dan sebagainya" .

Penting , elakkan menceritakan kembali kisah - kisah romantik waktu bersama dengannya kerana ini boleh menyebabkan anda akan di block dalam friendlist dia . Terimalah kenyataan bahawa sekarang tiada apa - apa lagi hubungan yang istimewa dan yang dahulu biarlah dijadikan kenangan . Saleem : Tinggal Kenangan

Anda harus menerima kenyataan bahawa anda sekarang tiada lagi mempunyai hubungan istimewa dengannya dan sekarang hanyalah perbualan biasa sahaja dan ELAKKAN dengan soalan - soalan yang berkemungkinan menyinggung perasaan sidia .

Bak kata perpatah " menyesal dahulu pendapatan , menyesal kemudian tidak berguna" .



Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

5 comments:

Ika berkata...

my god,i ada add kekasih lama i... rasa rindu pun ada juga sekarang tapi ...

Tanpa Nama berkata...

elakkan bcerita romantic msa dlu2x oke2x will try... :) thnk 4 info.... Nina ....

Mr.J berkata...

@Anonymous.

Nina, kadang2 kita perlu meluahkan apa yang terpendam selama ini tapi inilah "risiko" walaupun perasaan akan lebih berasa "lantang" apabila segalanya diluahkan walaupun tak mungkin bersatu kembali.

Tanpa Nama berkata...

Silent speak thousands word... :)

Mr.J berkata...

@Anonymous.

andai boleh diundurkan waktu itu .. mungkin segalanya berubah sekarang.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©