Updated! : Laporan Polis dibuat. Kisah yang masih lagi belum dipastikan : Nur Juhalisa Rosli Menghina atau menjadi Mangsa Hinaan Fitnah?

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Hari ini Isu panas muncul di Twitter & Facebook lagi iaitu tentang "penghinaan orang Sabah & Sarawak" . Twitter tersebut menggunakan nama @Lisa_Rosli93 yang kini telah ditutup . Mengikut risikan Mr J Nama Mangsa yang digunakan adalah Nur Juhalisa Rosli dan gambar di akaun twitter pun mengunakan gambar sebenar Nur Juhalisa Rosli.

Jangan cepat membuat andaian sekiranya ini berlaku . Jadi Mr J membuat perisikan sendiri berbekalkan pengalaman lampau.

Screen Capture di atas yang dikatakan mengunakan Nama Individu lain untuk tujuan mengaibkan Individu sebenar yang bernama Nur Juhalisa Rosli.

Mengikut Firasat Mr J , 80% Individu yang bernama Nur Juhalisa Rosli ini telah menjadi mangsa kepada hinaan ini dan kemungkinan yang membuat onar ini adalah seseorang yang beliau kenali di sekolah atau di kawasan sekitarnya. Tidak mudah untuk seseorang itu membuat statement yang berbaur lucahan di wall public Twitter .


Berikut Akaun Twitter & Facebook yang mengaku dirinya adalah yang sebenar bernama Nur Juhalisa Rosli.

Menurut akaun twitter yang ber-id @wildblood_ dia memberitahu bahawa akaun @Lisa_Rosli93 telah mengunakan gambarnya untuk mengaibkan dirinya dengan mencemuh rakyat - rakyat Sabah dan Sarawak .

Mr J terperasan mengenai satu blog pun diwujudkan dengan beralamat di : http://juhalisapukirosli.blogspot.com/2012/01/ini-kisah-benar.html

Menurut pemerhatian Mr J mengenai Blog tersebut seolah - olah yang membuat blog itu mengenali Nur Juhali Rosli dan menurut kandungan blog itu , pemilik blog tersebut kiranya adalah orang yang satu sekolah . Kesimpulannya ini adalah kes budak sekolah "cemburu" .

Gambar diatas adalah Screen capture daripada Facebook Nur Juhali Rosli , boleh kah anda percaya? Tetapi buat masa sekarang jangan buat apa-apa andaian lagi .

Mr J pun cuba untuk mendapatkan kepastian dan gambar diatas pula adalah perbualan yang baru sahaja berlaku diantara akaun Twitter @pengerindu Mr J .

Kesimpulan dalam kes ini adalah adakah si pemilik blog yang mengenali Nur Juhali Rosli yang beralamat di juhalisapukirosli.blogspot.com dengan mengunakan perkataan kesat tersebut terbabit dalam Kes ini? .

Andai ya, ini kemungkinan Kes Budak Sekolah yang cemburu antara satu sama lain dan mengunakan akaun twiter palsu sebagai senjata untuk memburuk dan mengaibkan orang lain. Kenapa libatkan Sabah & Sarawak ? itu masih lagi dalam persoalan. Sekian Laporan daripada Mr J bagi pengeRindu Media Network.

TERKINI : Masih menunggu Salinan "scan/gambar" Laporan Polis yang dibuat oleh Nur Juhali Rosli yang sebenar .


Mr J masih menunggu salinan Laporan Polis yang Cik Nur Juhali Rosli, jika ya maka yang membuat akaun palsu haruslah diadili .

Terkini : 2.45PM 2/2/2012 Mr J menerima Salinan Laporan Polis :



Klik Pada gambar untuk kejelasan.

Akhirnya semua telah selesai bagi Pihak pengeRindu Media Network dan Mr J telah meneliti Salinan Laporan Polis tersebut dan ternyata ianya Asli . Dan sekarang biar pihak polis yang uruskan. Sekian .

Terkini : 6:20pm 2/2/2012 : Blog itu telah dipadamkan. juhalisapukirosli.blogspot.com .



Jangan Lupa dapatkan T-Shirt Rasmi untuk tahun 2012 !

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

2 comments:

Yumida berkata...

si palsu telah menghotkan dirinya....apa la kejadahnya....cm xda keja....

Tanpa Nama berkata...

dah tahu salah nak cover pandailah. raja pun tak mengaku berak tengah jalan... bodoh arr... mane ade polis nak siasat benda remeh temeh mcm ni polis ckp buang masa banyak lg keja laein depa ckp... cari je budak ni sumbat dalam lubang buaya kat sarawak tu... biar padan muka dia sial tull..

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©