Serangan Email Scam bertubi - tubi daripada Nigerian Scam ke atas pengeRindu.com

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Mereka ibarat individu yang tidak pernah berputus asa , mereka akan menyasarkan mangsa yang lemah dan tamakkan duit dan apabila pancing mengait maka si mangsa akan terkena dengan pujukan memasukkan sejumlah wang bagi deposit untuk mengeluarkan duit yang bernilai jutaan ringgit mahupun dolar.

Dianggarkan 5 email scam diterima pengeRindu dalam 1 hari.

Ramai MANUSIA YANG TAMAK telah masuk ke dalam umpan mereka dengan secara tidak langsung tanpa disedari si mangsa telah ditipu sedikit demi sedikit . Modus mereka sangat terancang , pengunaan gambar milik individu yang lain yang cantik serta kacak bergaya demi memastikan "pancing" mereka mengena.

Bukan itu sahaja , modus berdasarkan "cinta" palsu dan meminta mangsa untuk membalas email dan langkah pertama "mereka" akan membalas email anda berserta gambar - gambar yang dipercayai palsu .

Gambar yang dipercayai palsu dengan posing "sexy" sexykerr... demi untuk memikat mangsa.


Apabila mangsa terjerat dengan helah pertama maka perhubungan akan terus dibina bagi mendapatkan kepercayaan , Nigerian Scam akan terus menghubungi mangsa samada melalui email atau skype ataupun ke talian mudah alih anda dan ini akan membuatkan "mangsa" berasa dihargai dan kepercayaan mangsa terhadap "mereka" akan bertambah "sayang".

Apabila sudah sampai satu masa , Nigerian Scam akan memulakan lakonannya iaitu berlaku "kesulitan" samada di bidang Perniagaan ( yang semestinya perniagaan yang tidak wujub) dan meminta "mangsa" untuk membantu mengeluarkan wang untuk bantuannya dan akan dijanjikan pulangan 10 kali ganda dari amout biasa.

Atas sebab hubungan persahabatan yang lama maka "mangsa" tidak berasa ragu - ragu dan akan terus memasukkan sejumlah wang dan ini akan berlaku pada masa-masa tertentu dan tidak kerap.


Lihat Contoh Isi Kandungan Email daripada Nigeria Scammers



Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©