Menyekat Radio Free Sarawak akan memakan diri.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Desas desus terkini mengenai perkembangan di Sarawak dan juga sebuah Stesen Radio yang yang berpangkalan di Kuching serta di London bakal disekat. .

Ini adalah pendapat peribadi Mr J sahaja, tindakan menyekat Radio Free Sarawak akan menyebabkan lebih ramai tidak akan "mempercayai" kerajaan Sarawak ini kerana rakyat Sarawak dilihat lebih banyak berani tampil bergitu juga warga Tuai - Tuai rumah serta Ketua Kaum turut menjadikan Radio Free Sarawak sebagai platform dimana untuk mereka bersuara mengenai hak - hak serta ancaman hasil tanah adat yang tidak diberi perhatian.

Keratan Akbar dari Sarawak.

Radio Free Sarawak banyak memainkan peranan yang penting bagi masyarakat luar bandar dan
kini masyarakat luar bandar semakin "sedar" bertapa selama ini segala 'ketidakpuasan' mereka tidak sampai kepada pemimpin yang sepatutnya menjadi "wakil" untuk menyuarankan keresahan dan segala kesulitan yang dialami.

Lihat sahaja contoh "sebilangan" ahli parlimen Sarawak tentu lebih banyak yang menjadi "tunggul" apabila sesuatu bahas dibicarakan di Parlimen , jarang sekali melihat wakil daripada Sarawak "berbunyi.

Sekiranya Radio tersebut berpihak kepada 'pembangkang' kenapa kerajaan negeri perlu takut?
sedangkan mereka lebih banyak mengawal media massa negeri.

Sekarang bukanya zaman menabur serta menyebarkan risalah, sekarang dunia tanpa sempandan .

Sekiranya Radio Free Sarawak disekat maka anda akan lihat berpuluh malah beribu Radio Online bakal wujud .

Ini menampakan Kerajaan Negeri Sarawak semakin takut untuk menghadapi sebuah kebenaran realiti apa yang berlaku tentang masyarakat Sarawak. Ingatlah bahawa "anda" bukan menghadapi jentera pengundi seperti mana tahun 80an atau 90an, anda sekarang sedang menghadapi jentera pengundi Generasi baru .

* Mr. J teringin nak keudara kembali pada zaman Dj di IkonFm.

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©