Eksklusif Bersama Mr.J : Kesilapan Lampau.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Bertemu kembali dengan Mr.J , ingatkan filem 8 Jam aksi dia macam filem Ong Bak tapi sebaliknya tapi apa - apa pun industries filem ada kemajuannya . Baiklah Mr.J hari ini bukan nak ringkaskan mengenai filem atau yang sewaktu dengannya kali ini mengenai " Kesilapan Hidup ".

Pujangga ada mengatakan bahawa Hidup kita ini sudah ditulis oleh pencipta kita dan kita manusia hanyalah sekadar mengikuti lakonan di atas pentas dunia tanpa kita sedari skrip yang keluar dari diri kita.

Ramai manusia menyalahkan hidup diri masing - masing dengan soalan seperti mengapa , kenapa dan bagaimana semua segala masalah terjadi .

Andai manusia mengetahui segala apa yang bakal berlaku maka mungkin segalanya berjalan dengan lancar di dunia ini ataupun sebaliknya .

Kita hanyalah insan yang kerdil dan yang paling jauh dengan kita adalah pedoman serta iman dan yang paling dekat dengan manusia adalah kematian maka sebagai manusia yang hanya mempunyai satu nyawa maka dengan itu kehidupan kita haruslah lebih banyak diisi dengan kegembiraan .

Bagaimana untuk mengubah "kesilapan lampau" ? andai manusia mempunyai kuasa kembali kepada "masa lampau" maka kesilapan tersebut nescaya dapat diubah tetapi kembali kepada realiti maka kita tidak akan dapat mengubah kesilapan lampau Tetapi kita mempunyai satu cara sahaja iaitu "memperbaiki" .

Kesedihan adalah satu perasaan dimana melibatkan minda sedar dan kesedihan itulah merupakan "watak" utama untuk "airmata" terjadi . Kadang - kadang kita tertanya pada diri sendiri "mengapa harus ada kesedihan? , haruskah aku bersedih hanya kerana dia ?" .

Lawan kepada kesedihan adalah kegembiraan dan kegembiraan sering berlaku tanpa disedari , kita ketawa kita bersuka ria dan sebagainya.



Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©