Kisah Benar : Cinta Menyintai Sahabat Sendiri .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Tatkala melihat pasangan yang bercinta kita sering kali bertanya " bahagianya mereka " tapi adakah kita mengetahui isi mereka? Tidak.

Jadi kisah kali ini adalah diambil daripada kisah yang pernah terjadi dalam kehidupan sekeliling Mr.J .

Menyintai Sahabat Sendiri. Shila ( Bukan Nama sebenar ) mempunyai kekasih sendiri tetapi mereka jarang sekali bersua muka kerana batas jarak yang jauh . Edward ( Bukan Nama Sebenar ) adalah rakan ataupun sahabat Shila , mereka berkenalan kerana menuntut bersama - sama di sebuah pengajian Tinggi di Ibukota.


Biarpun Shila amat - amat menyintai kekasihnya di kampung tetapi atas dek kejauhan membuatkan rasa rindu semakin berkurangan dan cemburu buta diantara mereka sering berlaku atas satu kesilapan iaitu tidak menjawap panggilan mahupun lambat membalas sms masing - masing maka kedua - dua sering membuat andai masing - masing.

Edward juga mempunyai kekasih sendiri dan situasinya adalah lebih kurang sama dengan Shila kerana itulah mereka berdua semakin hari semakin rapat kerana mempunyai masalah yang sama lebih - lebih lagi menuntut di institusi sama dan membuat tugasan bersama membuatkan mereka lebih senang dan lebih mesra .

Mereka berdua kini terperangkap dalam " Cinta " yang tak diundang . Masing - masing mempunyai perasaan yang sama tetapi tidak pernah mengungkapkan kata "azimat I Love You" kerana tahu kedua - dua mempunyai kekasih .

Shila dan Edward membiarkan sahaja perasaan itu dan kini mereka seumpama pasangan kekasih yang hangat bercinta tetapi mereka berdua tidak pernah menyatakan "cinta" masing - masing dan kini perasaan " cinta " semakin mendalam .

Mereka berdua tetap berhubung dengan kekasih masing - masing cuma tidak selalu seperti dahulu.

Kini Shila dan Edward masih lagi bersama seperti sepasang kekasih yang baru bercinta sedangkan tiada ungkapan "cinta" diberikan .

Itulah dinamakan menyintai Sahabat Sendiri . Jadi apakah nasihat anda kepada mereka? atau adakah anda juga turut mempunyai masalah seperti Shila dan Edward.


Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

selalunya kan...masalah mcm ni mmg sering kali berlaku atau selalu kita dgr... kdg2 suami istri pn ade psgn scandal...pd sy dlm situasi shila dan edward ni..better dorg berterus terang dan menyelesaikan mslh dgn psgn masing2...smpai bila nk mnipu psgn mereka tu...ni nk mrh ni..hahahaha

Mr.J berkata...

@kasihkuamiera .

Mungkin mereka berdua Lebih baik berdiam daripada memulakan "bicara" yang mungkin akan menyakitkan hati masing - masing , padahal suatu hari nanti harus juga mereka lalui . Tapi kesian dengan Kekasih mereka.. Ini dah jadi 2 cinta 1 hati..

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©