Kontroversi Lagu "Kemerdekaan Malaysia , Janji ditepati mempunyai kesamaan dalam Lagu Kerohanian Kristian "Tuhanku Maha Besar" .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Isu ini agak panas sejak semenjak ini , Datuk Sri Rais Yatim iaitu pencipta lagu Janji ditepati untuk Hari Kemerdekaan Malaysia telah membuat impak yang sangat besar kepada pelayar - pelayar di dunia maya.

( sebenarnya Hari Kemerdekaan Tanah Melayu 31 Ogos 1957 , Malaysia belum wujud lagi sehinggalah 16 September barulah Negara "Malaysia" diwujudkan )

Bukan hanya lagu Kemerdekaan tersebut dicemari dengan "agenda - agenda" polit
ik tetapi turut menimbulkan pelbagai isu tidak senang diantara Negara Indonesia serta penganut Agama Kristian.


Lagu Tema - Janji Ditepati (Hari Merdeka ke-55)


Lagu dan Video yang di muatkan dalam Youtube juga mencipta kadar "dislike" yang mendadak berbanding hanya 1 peratus sahaja yang "like".


Lagu "Janji ditepati" mempunyai persamaan dengan lagu " Tuhanku Maha Besar " dimana lagu tersebut adalah lagu kerohanian untuk Umat Kristian .

Tuhanku Maha Besar

Lagu tersebut turut dikecam hebat oleh penguna - penguna Facebook dan laman sosial yang lain.

Tidak habis dengan Isu Logo kemerdekaan kini Isu lagu tema pula. Apakah Menteri kita sudah kekeringan Idea untuk membuat sesuatu yang penting menjadi lebih "kreatif"? . Jadi , apa kata anda?



Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©