Bible di negara-negara Arab memang menggunakan perkataan الله Allah - DrMaza.com

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
DrMAZA.com : Bible di negara-negara Arab yang berbahasa Arab memang menggunakan perkataan الله merujuk kepada Tuhan yang sebenar..begitulah di gereja-gereja Arab..cumanya Bible dalam English memilih perkataan God ataupun Lord.

Idris Abdul Rashid : Saya tiada masalah orang kritian nak guna nama Allah sebagai ganti kepada God, itu memang tuhan dia dan tuhan kita semua. Kita tiada hak untuk halang orang bertuhankan Allah. Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam - Al Faatih

Original Capture from Link

Zac Q Lyn : Isu ni mgkn agak baru untuk d semenanjung,tp kami d sabah n sarawak sudah lama membesar dgn penggunaan "Allah" dalam bible...n mmg susah if we want them to change it back to Tuhan, since they've been using it sejak berpuluh tahun dulu....apa yang diguna pakai dalam bible terjemahan indo itulah yg di sabah n sarawak gunakan.....tapi klu difikirkan akibatnya, memang menakutkan...sekiranya kerajaan n mereka xmahu tukar jugak, kita pulak bertindak...ajar anak2 mengenal Allah SWT, beza allah dalam bible, n Allah SWT.....sy sendiri seorang revert, mmg dah biasa tgk allah dalam bible...tapi kebiasaan bukan alasan saya untuk membenarkan mereka nisbahkan Allah...semoga Allah SWT lindungi anak2 sy n tidak terpesong akidah mereka

Mohamad Abdul Hadi Mohamad : Sebenarnya kelamahan kita kerana kita manjadikan Islam itu milik orang Melayu, jika kita jujur kita perlu usahakan menyebar kitab terjemahan Al-Quran dalam bahasa Mandarin kepada kaum Cina, jika sekurang-kurangnya 50% kaun cina dapat kita jadikan sahabat kita semuslim maka Islam akan kuat di sini... dan untuk mencapat tahap tersebut perlulah diberi inisiatif ekonomi bagi kaum cina yang mahu memeluk islam kerana karakter kaum cina adalah sangat bersifat ke arah ekonomi... yang kita lihat sekarang kaum cina bila masuk islam dibuang keluarga kerana perlu menukar nama mereka dan juga menjadi miskin kerana tidak ada polisi yang jelas dari umat islam malaysia berkenaan pembangunan ekonomi bagi saudara baru cina..

Zainal Abideen : Org. Melayu suruh masjid & surau azan pakai pembesar suara, tapi masjid & surau terus lengang dgn. jemaah. Zaman nabi mana ada pembesar suara. Org. Melayu ni lebih auta je.....yang disuruh buat tak buat yang tak disuruh mereka buat jadi macam wajib...sebab itu ramai org. Melayu pemimpin Di kalangan sekular...Mata duitan.

Zaid Zaidel Jamil : Isu penggunaan perkataan Allah, adalah isu kecil yang diperbesarkan. Saya duduk di Sarawak sejak lahir dengar rakan-rakan bukan Islam menyebut dan menggunakannya. Yang penting setiap muslim jaga amalan masing2.

Ray Thmas : Ada plak jawab "nak sgt 'Allah' msk je Islam.." kalau gitu la nk tepis hujah, adik gua pn pandai.


Sumber : DrMaza 

1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©