Pelancongan : Ada Apa di Pasar Malam Sibu, Sarawak ? dan sedikit info menarik tentang Negara Sarawak.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Menarik! Andai anda ingin melawat ke Sarawak pastikan anda melawat 4 Bandar Utama iaitu Kuching , Sibu , Miri dan Bintulu . 

Sekiranya anda merancang untuk ke Sibu pastikan anda tidak ketinggalan mengunjungi Pasar Malam sibu lokasi tidak jauh daripada Central Market Sibu .


Pasti mungkin pengujung luar daripada Sarawak akan terasa aga 'culture shock' kerana Pasar Malam di Sibu khasnya dan juga pasar - pasar malam lain di Sarawak adalah agak menarik dan lain dari yang lain terumatanya dari Segi makanan ( sila lihat sendiri gambar diatas ) .

Unik bagi anda dan tidak bagi Mr.J iaitu anda akan melihat Kepala Ayam goreng atau Pangang , Daging Babi serta Kepala Babi Pangang .

Untuk pengetahuan anda mengenai Sarawak , Sarawak adalah merupakan Negera Terbesar dalam pembentukkan Negara "Malaysia" dan Sarawak tiada mempunyai Agama Rasmi ( Kristian adalah Agama Majoriti di Sarawak ) dan Sarawak juga berhak mengawal kawalan Imigresen sendiri dan juga Mahkamah Sarawak & Sabah.

Info Menarik Tentang Sarawak:

Sarawak adalah berstatus Sebuah "Negara" dalam pembentukkan "Malaysia".
Tanah Melayu ( Malaya ) , Negara Singapura , Negara Sabah ( North Borneo ) , Negara Sarawak = "Malaysia". 

Kawalan Imigresen
Sekiranya anda bukan orang asal daripada Sarawak maka anda hanya dibenarkan menduduki Sarawak tidak lebih daripada 3 bulan dan perlu mendapatkan pengesahan daripada Imigresen Sarawak sekiranya tinggal lebih masa.

Lapangan Terbang
Sekiranya anda bukan orang asal daripada Sarawak maka anda akan diasingkan berbaris di Barisan Non-Sarawakian . 

Untuk membaca Perjanjian Pembentukkan "Malaysia" diantara Negara Sabah & Sarawak sila rujuk di :
The Original Agreement of Malaysia 9 July 1963 ( Perjanjian Perkara 18/20 Sabah & Sarawak ) dalam pembentukkan Malaysia.

Sekian , itu sahaja info daripada Mr.J .

1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©