Celcom Celcom Celcom sila pulangkan Reload RM10 aku & Maybank2u sila ambil perhatian.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Kisah Mr.J bermula apabila..... Mr.J ingin membuat panggilan penting tetapi kredit baki tambah nilai celcom tinggal bawah RM 1 , hendak ke kedai topup tapi dah tutup jadi macam biasa Mr.J selalu menggunakan khidmat maybank2u online untuk mengisi nilai kredit dan dibawah adalah bukti pembelian.


Top-up Ref No.:01130103002267  ( Rujuk Transaction pada 3 Jan 2013 )

Akaun Mr.J telah ditolak RM10 ini bermakna transaksi telah pun dibuat tetapi yang peliknya Mr.J belum lagi menerima isian tambah nilai RM10.

Pagi ini ( 4/1/2013 ) saya secara online mengadu kepada Celcom Customer Service berikut dibawah adalah jawapan daripada page tersebut.


Gambar diatas jawapan yang dibalas ,pembayaran online telah di 'accept' oleh maybank2u ( Rujuk gambar pertama ) .

Mr.J percaya bukan sahaja Mr.J seorang yang mengalaminya kemungkinan anda juga pernah mengalami situasi seperti Mr.J tetapi berdiam diri kerana kecilnya nilai RM10 , andai ada 100 orang tidak mengambil tindakan maka 10x100 = ?? ?? .


Update : 1:33PM 4/12/13
Maka setelah dinasihatkan oleh Celcom Cus. Service maka Mr.J membuat pangilan ke mayban2u melalui  Maybank Group Customer Care at 1300 88 6688 or +603 7844 3696 dan setelah membuat pengesahan akaun , no ic dan nama penuh maka jawapan daripada pengawai khidmat pelanggan adalah:
  1. Kemungkinan Masalah Teknikal .
  2. Tidak Pasti
  3. Dan sekiranya sampai petang ini Kerdit tidak masuk maka RM10 akan dikembalikan ke akaun Maybank Mr.J dalam tempoh 14 hari .
Itu sahaja makluman daripada Maybank2u.

Update : 2:04PM 4/12/13
Kerdit Telah dimasukkan setelah asakan bertubi - tubi dari Mr.J selama 2 hari . Semoga Perjalanan Kisah Mr.J ini akan dijadikan sumber rujukkan kepada anda yang sama mengalami dan satu sahaja pesan Mr.J 'Janganlah berdiam sekiranya anda diam maka ia seperti tiada apa yang berlaku'.


Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©