8 Kanak-kanak bawah 15 tahun ditahan kerana disyaki merogol seorang Kanak 12 tahun di Rawang.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Kesemua 8 perogol tersebut bukanlah berumur 18 tahun ke atas jauh sekali 21 tahun tetapi kesemua mereka adalah berumur lingkungan 12 - 14 tahun!. Terkejut Mr.J bila membaca laporan yang dipaparkan di laman sosial hari ini .

Kejadian ini telah berlaku pada 19 - 20 September, sebelum itu Mr.J ada membaca satu artikel di surat khabar mengatakan bahawa kanak perempuan yang berusia 12 tahun tersebut dikatakan 'Menipu demi seks......" Mr.J tidak percaya kerana adalah agak 'mustahil' ini berlaku.


Selang sehari selepas itu akhbar mengemaskinikan berita tersebut dengan bertajuk 'mangsa bukan ketagih sex tetapi menjadi mangsa rogol' . Maka fikiran Mr.J semakin runsing mengenai apa yang berlaku dan kes ini semakin menarik minat Mr.J untuk 'mengetahui' serta membaca beberapa maklumat lain.

Berikut adalah Laporan yang diterbitkan di facebook page 'Wujud'

Ringkasan Kes:
Pada 19/9/13 Jam L/Kurang 0900 Hrs Pengadu telah ponteng dari bersekolah dan pergi kerumah kawannya nama ### dijalan Rampaisari Sg Buaya dan lepak di situ sehingga selesai waktu persekolahan kemudian pengadu seorang diri telah merayau2 di kawasan Sg Buaya kerana takut untuk pulang ke rumah sehingga waktu malam dan pengadu telah tidur di surau Al Angsa Sg Buaya.

Pada Keesokkan harinya (Hari ini) 20/9/13 Jam L/Kurang 7.30 Pagi apabila pengadu bangun dari tidur dan keluar dari surau pengadu lihat 8 Orang Lelaki Melayu yg dikenalinya sedang berkumpul berdekatan kawasan surau tersebut, pengadu telah menghampiri mereka dan mereka telah mengajak pengadu pergi ke sebuah rumah kosong.

Semasa berada di rumah kosong ##### (saspek) telah bertindak menutup Mata Pengadu dengan menggunakan baju T-Shirt. ### dan #### telah membuka baju Pengadu dan baringkan dilantai rumah kosong tersebut kemudian pengadu telah Dirogol/diraba Oleh 8 Lelaki Melayu yg dikenalinya.

Senarai Nama Saspek dan Peranan:

  1. ### 14 thn (Menutup Mata pengadu/masukkan kemaluan dalam kemaluan pengadu)
  2. ##### 12 thn (baringkan mangsa/masukkan Kemaluan dalam kemaluan pengadu)
  3. #### 14 thn (baringkan mangsa/masukkan kemaluan dalam kemaluan pengadu)
  4. ##### 12 thn (Raba mangsa)
  5. #### 14 thn (masukkan kemaluan dalam kemaluan pengadu)
  6. ##### 14 thn (masukkan kemaluan dalam kemaluan pengadu)
  7. ##### 14 thn (masukkan kemaluan dalam kemaluan pengadu)
  8. ##### 14 thn(masukkan kemaluan dalam kemaluan pengadu)

Apa- apapun perogol harus dihukum sewajarnya tidak kira kecil atau besar!

Masalah berat nih! Zaman Mr.J dulu tak reti semua nih.  Siapa harus dipersalahkan? Penjaga / Kecanggihan Teknologi / Sekolah / atau Persekitaran/

- Mr.J

mengenai penulis | music menarikmakanan terbaikku facebook | twitter | mykeek | sarawak | sabahliputan media

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©