Tekanan hidup penyelesaian adalah 'bunuh diri' .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Tarik nafas dan itu mungkin cara yang terbaik untuk melegakan ketegangan di minda atau dengan kata lainnya adalah stress . Setiap manusia mempunyai atau pernah merasakan tekanan hidup , bagi Mr.J ia umpama satu perasaan 'sesak dirasa dalam badan' memang diakui rasa tersebut membuatkan Mr.J gelisah , sedih , hilang tumpuan serta sering termenung jauh .

Taraf kehidupan serta masalah kewangan banyak menjadi faktor kepada tekanan yang dialami oleh anak muda sekarang sehingga sampai satu masa sekiranya tidak dibendung atau tidak diselesaikan maka fikiran akan menjadi pendek dan buntu akhirnya satu episod tragedi akan berlaku sama ada melibatkan diri sendiri mahupun orang lain.


Ciri Personaliti Individu yang cenderung membunuh diri:
1. Bicara mengenai kematian
2. Perubahan keperibadian diri
3. Sering lewat tidur serta berjaga malam di bilik
4. Merasakan Harga diri tidak bernilai
5. Sering Berbicara Tiadanya Masa Depan.

Bunuh diri adalah satu perbuatan yang akan dirasakan tindakkan yang paling tepat ketika itu atas dek tiada yang dapat membantu menyelesaikan masalah bersama , individu yang merasai tekanan tersebut merasakan seolah - olah tiada lagi cara serta tiada sesiapa yang mengambil berat tentangnya seperti masalahnya terlalu besar untuk dikongsi bersama orang lain.

Kecenderungan keinginan untuk membunuh diri sendiri lebih banyak dikaitkan dengan hubungan Cinta , seperti cinta tak direstui oleh orang tua akhirnya tradegi berlaku dengan mengantung diri di dalam bilik dan ini pernah terjadi di malaysia bahkan diseluruh dunia . 

Bukan sahaja masalah kewangan bahkan yang individu yang boleh dikatakan kaya juga pernah dilaporkan membunuh diri serta cubaan membunuh diri. 

- Mr.J

mengenai penulis | music menarikmakanan terbaikku facebook | twitter | mykeek | sarawak | sabahliputan media

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©