Berkahwin dengan Mayat Kekasih..Baca sahaja dan jangan "renung" gambar ini.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Sanggupkah anda sekiranya 'dipaksa' ataupun 'terpaksa' mahupun 'rela' atas sebab sebuah ikatan Cinta yang Agung. 

Dibawah ini Mr.J kongsikan sebuah kisah mengenai "Cinta yang Agung" iaitu mengenai seorang gadis dan seorang pemuda, mereka telah menglansungkan Pertunangan tetapi malangnya sebelum genap tempoh untuk Maljis Perkahwinan gadis tersebut meninggal dunia. 

Dipercayai Jika anda menatap gambar tersebut dengan waktu relatif yang lama dan jika
si gadis tersenyum balik kepada anda...
Pada tahun 1920-an, seorang gadis berumur 17 tahun berasal dari sebuah desa di Cina, gadis ini berasal dari keluarga yang berada dan kaya raya. Oleh itu, dengan kekuatan wang yang ada, dia berhasil mendapatkan lelaki idamannya.

Lelaki tersebut berumur 19 tahun, dan cukup popular di mata para gadis kerana ketampanannya. Mereka bertunang, tetapi upacara pernikahan belum sempat dilaksanakan kerana si gadis meninggal dunia pada tahun 1922 disebabkan demam.

Si lelaki tidak ingin menjalani ritual tradisional menikah dengan orang yang telah mati, dan memutuskan untuk melarikan diri dan menjadi tentera. Tetapi, seperti yang telah disebutkan si gadis berasal dari keluarga yang kaya raya, anggota keluarganya berjaya membawa lelaki tersebut untuk kembali, kemudian dia dipaksa untuk menjalani ritual pernikahan dengan si gadis yang telah meninggal itu. 

Mereka terpaksa menyangga tubuh si gadis dengan papan kayu, agar dapat berdiri dengan tegak. Perhatikan bahawa kaki si gadis tidak menyentuh tanah secara penuh? Dan juga, dua baris huruf Cina, satu barisnya ditulis secara terbalik, yang dikatakan diperuntukkan bagi yang telah mati. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©