"saya tahu dia akan pujuk saya juga" ramai wanita berkata demikian. - Mr.J

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Bercinta, adalah dimana satu hubungan diantara dua jiwa yang saling mengambil berat diantara satu sama lain, tetapi sering terjadi dalam hubungan itu adalah ketika "krisis" iaitu melibatkan 'prilaku' bergaduh serta merajuk sampai berbulan-bulan kerana masing-masing tidak mahu mengalah ataupun "suka dipujuk daripada memujuk" akhirnya bakal membuatkan salah seorang kehilangan cinta.

"..........saya tahu dia akan pujuk saya juga .........." ramai wanita berkata demikian - Mr.J

Selalunya "krisis" dimulakan dalam "sms" daripada "perbualan" kerana dalam "sms" pengunaan simbol seperti tanda "! ? ...... !!!! %@!$" lebih memberikan makna mendalam bila membaca apatah lagi ianya sebuah 'sms' yang bakal disimpan untuk tujuan "mencari kesalahan" diantara satu sama lain.

Selepas beberapa ketika masing - masing mula mencipta satu bentuk keegoan dalam "sms" maka telefon bimbit selalunya akan ditutup kerana mungkin sebagai tanda "protes atau mogok". Selalunya ianya tidak akan berakhir tetapi akan dilanjutkan ke laman sosial seperti facebook.

Bermula dengan memuatnaik rasa kekesalan, kesedihan dan kadang kala diselit kerinduan, ternyata dalam keadaan ketika itu rasa rindu dan cinta masih lagi menebal cuma disebabkan rasa keegoan untuk meminta maaf mahupun mengalahkan diri sehinggakan masing - masing diantara kedua pihak terus tidak 'menegur' satu sama lain walhal setiap hari setiap masa kedua - dua pihak mengharapkan deringan 'sms' atau panggilan.

"......In a Relationship to Single....." maka hal ini akan terjadi tetapi adakah benar - benar dalam hati serta perasaan tersebut sama sepertimana yang tertera di wall?, sudah seperti kebiasaannya rakan - rakan di jaringan sosial pun akan memberikan kata - kata "semangat".

Bagaimana pula dengan reaksi pihak saudara dan ahli keluarganya?. Mungkin Hubungan anda itu telah terjalin lama dan dikenali oleh ahli keluarga masing - masing maka perubahan "status" laman sosial anda itu bakal "mengejutkan" .

Tapi apakah daya, mungkin anda akan berkata bahawa "ini adalah jodoh dan mungkin sidia bukanlah jodoh saya" sambil mengenang kembali memori saat indah suatu ketika dahulu. 

Tapi bagi Mr.J apa yang berlaku bukanlah disebabkan istilah "Tiada Jodoh" , lazimnya istilah tersebut adalah merujuk kepada individu yang bersikap seperti "Tidak kisah" atau meletakkan keputusan yang melibatkan diri sendiri pada orang lain mengenai sesuatu hal sedangkan hal tersebut mungkin boleh dilakukan atau diselesaikan.

Istilah "Memujuk" bagi Mr.J adalah satu perkara seperti tahap kesabaran memancing sehingga mematahkan pancing bila lama menunggu.
Baiklah, kini anda dan sidia telah lebih sebulan tidak bertanyakan khabar berita bukan kerana benci tetapi mungkin masih mengharapkan "dipujuk" tetapi malangnya dia yang selalu memujuk anda bahkan selalu mengalah dengan sikap anda sedangkan anda tahu bahawa anda bersalah tetapi anda membiarkan kerana merasa seperti "Permaisuri" setiap kali dipujuk.

Tetapi kali ini anda mungkin silap, ternyata dia yang suka mengalah serta memujuk anda dahulu walaupun anda tahu anda tidak pernah memujuknya kini terasa seperti 'jauh'. Segalanya  berubah dan ketika itu anda mula mencapai telefon bimbit dan menghantar mesej bertanya khabar, meminta maaf dan sebagainya .

Anda buat pertama kalinya menghubungi untuk meminta maaf serta memujuk tetapi  nombor yangnya telah tidak diguna lagi. 

Maka ketika itu anda bagaikan kesedihan dan mula merasakan satu penyesalan, anda tidak berputus asa dan anda akan cuba menghubungi rakannya bahkah mendail atau menghantar pesanana berkali - kali kepada nombornya sedangkan anda tahu nombornya telah tidak digunakan lagi.

Saat itu anda akan tahu bahawa apa yang dirasainya terdahulu ketika sidia menghantar pesanan berkali - kali bahkan juga mendail kepada anda tetapi anda hanya mengabaikan bahkan 'suka' bila membaca 'sms' pujukkan daripadanya.

Suatu ketika dahulu anda berkata ".......saya tahu dia akan pujuk saya juga ........"

- Mr.J

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©